ساکنان این استان‌ها دو روز آینده منتظر بارش شدید و رگبار باشند

بارش شدید باران و رگبار، فردا و پس فردا میهمان بخش‌های شمالی استان آذربایجان شرقی و استان آذربایجان غربی خواهد بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، صادق محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از صدور هشدار سطح نارنجی برای برخی از استان‌های کشور طی دو روز آینده خبر داد.

وی گفت: طبق هشدار صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، بارش شدید و رگباری باران، از عصر امروز دوشنبه، در ارتفاعات و دامنه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق کرمان رخ خواهد داد. همچنین از ظهر دوشنبه لغایت ظهر سه‌شنبه، در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال استان مرکزی و قم وزش شدید باد و گرد و غبار پیش‌بینی شده است.

محمودی ادامه داد:‌ در روز سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش شدید و رگباری باران گزارش شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر در این ۱۱ استان در آماده‌باش قرار دارند، گفت: توصیه‌ها و هشدارهای لازم در این خصوص به امدادگران و نجاتگران ارائه شده و امکانات و تجهیزات لازم نیز در اختیارشان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند، عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی هوا و شرایط ناپایدار جوی لازم است که مردم عزیز از اتراق و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها، ارتفاعات و جنگل‌ها خودداری کنند.

محمودی در پایان خاطرنشان کرد: حضور در مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین استقرار در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقت و درختان کهنسال و خشک شده در هنگام وزش باید از دیگر مواردی است که به طوری جدی باید از انجام آن پرهیز شود.

منبع: ایسنا

محیط زیست
شناسه : 357052
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا