مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع فوق العاده شرکت ایران یاسا تایر و رابر برگزار شد

 مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ایران یاسا تایر و رابر با حضور ۷۴.۷۶ درصدی از سهامداران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در محل سالن خلیج فارس شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهندس عشاقی، مدیر عامل شرکت ایران یاسا در این جلسه گزارش عملکرد هیئت مدیره در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ را ارائه کردند.

عشاقی در ابتدا بیان کرد: سال تاسیس شرکت ایران یاسا به ۷ آبان ماه ۱۳۴۷ بر می‌گردد که در تهیه و تولید تیوب دوچرخه، موتورسیکلت، ویلچر، کشاورزی، شیلنگ آب و گاز و سایر فرآورده های لاستیکی فعالیت می‌کند. این شرکت با بیش از نیم قرن تجربه موفق شد در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۸۲ در بورس پذیرش شود.

وی افزود: سرمایه ثبتی شرکت ۱،۹۰۰ میلیارد ریال و ارزش بازار ایران یاسا در پایان سال گذشته ۲۱،۶۷۹ میلیارد ریال رسیده است. همچنین به همت کارکنان ایران یاسا در سال گذشته تولید این شرکت به ۱۷،۷۵۹  تن رسید. میزان فروش نیز ۱۷،۵۹۵ میلیارد ریال بوده و میزان فروش داخلی شرکت نیز ۸۴ درصد و ۱۶ درصد مربوط به صادرات بوده است. عشاقی میزان سود خالص شرکت ایران یاسا را ۲،۵۸۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

ترکیب اعضای هیئت مدیره به ترتیب آقای خیرالدین رئیس هیئت مدیره، آقای ترابی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره، آقای سه­ دهی عضو موظف هیئت مدیره، آقای کاظمی نسب عضو موظف هیئت مدیره و آقای افشاری عضو غیر موظف هیئت مدیره تا پایان سال یعنی ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ بوده است.

عشاقی در خصوص ترکیب سهامداران اظهار کرد: عمده سهام در ترکیب سهامداران با ۳۷ درصد متعلق به شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، ۱۹ درصد شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، ۱۷ درصد شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و ۱۲ سایر سهامداران حقوقی و ۱۵ درصد سهامداران حقیقی و طبق اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ سهام شناور شرکت ایران یاسا  ۲۵ درصد می­باشد.

همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده از انجمن صنفی صنعت تایر، ایران یاسا در صنعت لاستیک ایران از نظر تولید تناژی در سال ۱۴۰۱ رتبه ۷ را کسب کرده است و از منظر سهم بازار در بخش تولید تایر، ۶۸ درصد را از آن خود کرده است.

خوشبختانه شرکت ایران یاسا توانسته در سایه همدلی و بهره مندی از متخصصان داخلی در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی با بهره گیری از ظرفیت های داخلی، تکنیک ها و قابلیت های موجود در شرکت موفق به انجام اقدامات موثری شده است.

 بر پایه همین گزارش، در این جلسه پس از ارائه گزارش فعالیت های هیئت مدیره و قرائت گزارش از سوی حسابرس مستقل و بازرس قانونی و تصویب صورت های مالی شامل صورت سود و زیان، صورت وضعیت شرکت، حقوق مالکانه و صورت وجوه نقد شرکت برای عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۱، ضمن قدردانی از تلاش های بعمل آمده و نیز با تاکید بر حسن عملکرد هیأت مدیره در سال مالی مذکور، تصمیماتی بدین شرح برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲اتخاذ شد:

–  انتخاب حسابرس و بازرس قانونی براساس تکلیفی که کارگروه انتخاب حسابرس وزارت اقتصاد دارایی مشخص کرده، حسابرس و بازرس اصلی شرکت ایران مشهود و بازرس علی البدل شرکت دش و همکاران

– روزنامه کثیرالانتشار دنیای اقتصاد

– تعیین حق حضور اعضای هیئت مدیره به مبلغ ۲۷،۶۰۰،۰۰۰ ریال به صورت خالص

– تقسیم سود نقدی با توجه به پروژه های شرکت نیز ۱۰ درصد (معادل ۱۳۳ ریال به ازای هر سهم) خواهد بود.

–  هزینه مسئولیت اجتماعی نیز ۹ میلیارد ریال به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه رسید.

 

بورس
شناسه : 357290
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا