رییس بانک مرکزی خبر داد؛

تسهیلات ساخت و خرید مسکن دو برابر شد

با اعلام رئیس کل بانک مرکزی ️سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم دو برابر شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گفت: سقف تسهیلات ساخت و خرید پیش از این در تهران به صورت انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان بود که بر اساس مصوبه جدید افزایش یافت.

رییس کل بانک مرکزی افزود:  بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات در تهران به صورت انفرادی به ۴۰۰ میلیون تومان و برای زوجین به ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

وی درخصوص شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر گفت: برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز سقف تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومان انفرادی و ۳۲۰ میلیون تومان برای زوجین بود که به ترتیب به ۳۲۰ و ۶۴۰ میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس شورای پول و اعتبار ادامه داد: تسهیلات در مناطق شهری انفرادی ۱۲۰ و برای زوجین ۲۴۰ میلیون تومان بود که به ترتیب انفرادی به ۲۴۰ و برای زوجین به ۴۸۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سقف تسهیلات تعمیر و نوسازی چقدر افزایش یافت؟

وی یادآور شد: سقف تسهیلات پوشش هزینه تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی (جعاله) نیز که پیش از این ۸۰ میلیون تومان بود به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی پیش از این اوراق گواهی حق تقدم (تسه) در اختیار بانک مسکن و بانک های تجاری بود اما با مصوبه جدید همه بانکها می توانند از این امکان استفاده کنند.

رئیس شوری پول و اعتبار در پایان به دیگر مصوبه امروز این شورا اشاره و تصریح کرد: مصوبه دیگر امروز شورای پول و اعتبار، اصلاح دستورالعمل وجوه اداره شده بود.

منبع: روابط عمومی بانک مرکزی

مسکن
شناسه : 357314
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا