قطع کردن یارانه ها کار دست وزیر کار می‌دهد؟

یک نماینده مجلس از طرح سوال از وزیر کار درباره عدم شفافیت دلایل قطع یارانه برخی افراد و عدم رسیدگی به اعتراض آن‌ها خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مجلس از طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی خبر داد. آنگونه که حاجی‌دلیگانی گفته است این طرح سوال درباره اینکه عدم شفاف سازی سامانه حمایت از دلایل قطع یارانه متقاضیانی که اعتراض خود را ثبت کرده‌اند بوده است.

وی افزود: این سوال جهت بررسی و ارجاع به کمیسیون مربوطه به منظور دعوت از وزیر کار و رفاه اجتماعی، تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در صورتی که توضیحات وزیر قانع کننده باشد سوال از دستورکار خارج می‌شود. در صورتی که توضیحات قانع‌کننده نباشد، سوال جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

خلاصه سؤال:

چرا سامانه حمایت «hemayat.mcs.gov.ir»در جهت شفاف سازی دلایل قطع یارانه متقاضیانی را که اعتراض خود را ثبت سامانه کرده‌اند به نمایش نمی‌گذارد؟

شرح سؤال

سرپرستان خانواری که دهک بندی خانوارشان به دلیل داشتن اطلاعات خارج از آزمون وسع تغییر کرده و جزء دهک ۱۰ شناخته شده‌اند و یارانه‌شان قطع گردیده سامانه دلایل قطع یارانه را نمایش نمی دهد. سرپرست خانوار با علم به اینکه هیچ یک از شاخص‌ها تعیین شده از قبیل بعد خانوار، تراکنش‌های بانکی، اطلاعات خودرو و حقوق و درآمد افراد را مشمول نمی‌شود به‌دنبال دلیل قطع یارانه خود با صرف زمان به مراکز مربوطه مراجعه می‌کند و پاسخ قانع‌کننده دریافت نمی‌کند.

حال سوال این است به چه دلیل سامانه اطلاعات دریافتی سرپرستان خانواری را که در آزمون وسع دهک شان تغییر کرده و یارانه‌شان قطع شده را به نمایش نمی گذارد تا هم رفع نارضایتی شود و هم متقاضیان سردرگم نشوند؟

یارانه کسی قطع نمی‌شود

صحبت‌های این نماینده مجلس در حالی است که روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) وزیر کار و رفاه اجتماعی گفته بود: دولت تحت هیچ شرایطی، بنا ندارد که یارانه نقدی مردم را قطع کند.

سید صولت مرتضوی گفته بود: حسب دستوری که رئیس جمهور صادر کردند افزایش ۲۰ درصدی یارانه ها را داشتیم. در گام نخست صرفاً جامعه تحت پوشش نهادهای حمایتی از جامعه کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را در بر می گرفت به سه دهک اول توسعه داده شد.

 الان سه دهک اول قادر هستند از این امتیاز، یعنی افزایش ۲۰ درصدی یارانه شان استفاده کنند. به عبارت دیگر یارانه ۴۰۰ هزار تومانی سه دهک اول به ۴۸۰ هزار تومان ارتقاء پیدا خواهد کرد.

اعتراض به قطع شدن یارانه

افرادی که نسبت به یارانه‌معیشتی خود اعتراضی دارند می توانند از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir، نسبت به ثبت شکایت یارانه خود اقدام نمایند. برای اینکار لازم است شخص، علاوه بر شماره همراه و کد ملی، اطلاعات خانوار، اطلاعات خودرو و اطلاعات مربوط به درآمد خانوار را در سامانه ثبت کرده و کد پیگیری اعتراض یارانه معیشتی دریافت نماید.

اقتصاد کلان
شناسه : 357654
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا