تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار ارز

قیمت انواع ارز در هفته‌ای که گذشت روند نزولی قیمت را تجربه کرد و فعالان بازار ارز از رکود در این بازار به دلیل انتظارات مردم در راستای ادامه داشتن این روند در هفته‌های پیش رو خبر می‌دهند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شنبه هفته جاری بازار ارز با افزایش نسبی قیمت کار خود را آغاز کرد که با توجه به کاهش نرخ در روزها و هفته‌های گذشته برخی را متعجب کرد. اما این وضعیت تا روز گذشته روند معکوسی به خود گرفت.

هر دلار آمریکا در روز شنبه هفته جاری (۲۷ خرداد ماه) در بازار آزاد (غیر رسمی) به حدود ۵۰ هزار تومان رسیده بود اما همین نرخ تا روز یکشنبه حدود هزار تومان کاهش پیدا کرد و دوشنبه هفته جاری ۴۸ هزار ۵۰۰ تومان هم قیمت گذاری شد. این روند قیمتی تا روز پایانی این هفته (پنجشنبه یکم تیر ماه) ادامه پیدا کرد و در همین حوالی باقی ماند.

یورو نیز در نخستین روز این هفته به بالای ۵۵ هزار تومان هم رسیده بود اما بعد از گذشت دو روز، دوشنبه نرخ آن تا حدود ۵۳ هزار تومان هم کاهش یافت و نهایتا در حوالی ۵۳ هزار تومان در بازار آزاد و البته کانال‌های تلگرامی باقی ماند.

مشاهدات بازار ارز نشان از رکود در این بازار دارد

مشاهدات از بازار ارز و البته کنش‌های فعالان بازار ارز نشان از رکود در این بازار دارد چرا که به گفته صرافی‌ها ارز در شرایط کنونی با وجود کاهش قیمت نسبت به ماه‌های گذشته هم مشتری ندارد و حتی دلار ۴۷ هزار تومانی در دو هفته گذشته هم خریداری چندانی نداشته است.

نرخ درهم و سایر ارزهای موجود در بازار نیز در هفته‌ای که گذشت از همین الگو پیروی کردند و نهایتا با کاهش نرخ در روزهای نخست و ثبات در روزهای باقیمانده مواجه شدند.   

به نظر کارشناسان دلیل این استقبال کم از دلار، یورو و سایر ارزها این است که انتظارات تورمی مردم در بازار ارز روند نزولی دارد و خبرهای مختلف از آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران، مذاکرات هسته‌ای، دیپلماسی فعال اقتصادی دولت و غیره نشان از این مسئله دارد که در هفته‌های پیش رو نیز باید در انتظار ادامه کاهش نرخ‌ها در بازار ارز بود.

ایسنا

طلا و ارز
شناسه : 357744
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا