لیست کامل فوتبالیست هایی که مجوز واردات خودرو گرفتند

اخیراً اطلاعاتی درباره واردات خودروهای لوکس خارجی توسط چند بازیکن تیم ملی فوتبال در رسانه‌ها منتشر شده است. حالا، فهرست کامل بازیکنانی که این امتیاز را به عنوان پاداش از دولت دریافت کرده‌اند، در دسترس عموم قرار گرفته است.

 

به گزارش جهان صنعت نیوز، اخیراً اطلاعاتی درباره واردات خودروهای لوکس خارجی توسط چند بازیکن تیم ملی فوتبال در رسانه‌ها منتشر شده است. حالا، فهرست کامل بازیکنانی که این امتیاز را به عنوان پاداش از دولت دریافت کرده‌اند، در دسترس عموم قرار گرفته است.

در زیر لیست بازیکنانی که مجوز وارادت خودرو لوکس را گرفتند می‌بینید:

۱. احسان حاج صفی

۲. سردار آزمون

۳. وحید امیری

۴. شجاع خلیل زاده

۵. صالح حردانی

۶. یاسین سلمانی

۷. رامین رضاییان

۸. علی کریمی

۹. کریم انصاری فرد

۱۰. سامان قدوس

۱۱. مهدی قایدی

۱۲. میلاد سرلک

۱۳. سعید عزت‌اللهی

۱۴. میلاد محمدی

۱۵. مرتضی پورعلی گنجی

۱۶. امید ابراهیمی

۱۷. مهدی طارمی

۱۸. علیرضا بیرانوند

۱۹. صادق محرمی

۲۰. سید مجید حسینی

۲۱. علی قلی زاده

۲۲. مهدی ترابی

۲۳. ابوالفضل جلالی

۲۴. سیاوش یزدانی

۲۵. علیرضا جهانبخش

۲۶. امیر عابدزاده

۲۷. محمدحسین کنعانی زادگان

۲۸. امید نورافکن

۲۹. سید پیام نیازمند

۳۰. احمدنوراللهی

۳۱. روزبه چشمی

۳۲. سید حسین حسینی

با این حال، چند نکته مهم وجود دارد که نباید از آنها گذشت. پاداش دادن به بازیکنان برای رسیدن به جام جهانی چیزی غیرعادی یا بد نیست و حق آن‌ها بود که دولت این امکان را بر اساس وعده‌های خود به آن‌ها ارائه دهد. اما روش ارائه این امتیازات، که مربوط به رسیدن به جام جهانی است، باید به طور کامل و شفاف توسط فدراسیون فوتبال شفاف‌سازی شود.

سوال این است که آیا این فهرست بر اساس سلیقه تهیه شده است یا قوانین و فرمول‌هایی برای بازیکنانی که این پاداش را دریافت می‌کنند وجود دارد. به عنوان مثال، بازیکنی که در لیست نهایی حداقل شصت درصد از اردوهای منجر به رسیدن تیم ملی به جام جهانی حضور داشته باشد. یا اینکه این فهرست فقط شامل بازیکنان حاضر در جام جهانی است.

اگر نکته اول ملاک باشد، بازیکنانی مانند امید ابراهیمی، رامین رضاییان و روزبه چشمی نباید در این فهرست باشند، زیرا در اردوهای مقدماتی حضور نداشتند. نکته دیگر این است که دولت هم برای جام جهانی تعداد قابل توجهی سکه به ملی پوشان داده بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی، برخی از مقامات و مدیران فدراسیون فوتبال این امتیاز واردات خودرو را دریافت کرده‌اند و دلیل این موضوع مشخص نیست. فدراسیون باید با انتشار اطلاعیه‌ای به صورت دقیق درباره تمام این موارد شفاف سازی برای عموم داشته باشد.

در شرایطی که وضعیت بازار خودرو در کشور فاجعه بار و مصیبت زده است و با انواع و اقسام مشکلات و ممنوعیت‌های خود خواسته دولتی دست و پنجه نرم می‌کند، ایجاد رانت دولتی و قانونی در این حوزه، برای عده محدودی از کسانی که دستاورد خاصی را رقم نزده‌اند موضوعی عجیب و قابل بحث بوده و نیازمند ورود نهادهای نظارتی است./خودرو بانک

خودروورزشی
شناسه : 358140
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا