قیمت دام زنده عید قربان چند؟

رییس شورای تامین دام کشور بیان کرد که با توجه به ایام عید قربان،‌ از شتاب کاهش قیمت دام زنده کاسته شده اما انتظار می‌روند که پس از آن کاهش قیمت ادامه داشته باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رییس شورای تامین دام کشور گفت: قیمت دام زنده از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.  اکنون با توجه به نزدیکی به عید سعید قربان به طور میانگین قیمت هر کیلوگرم دام درجه به ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار تومان رسیده است. افزایش قیمت چندانی نداشته است و بعد از این ایام کاهشی خواهد شد.

منصور پوریان افزود: حتی اگر برای عید سعید قربان قیمت دام‌ اندکی افزایش یابد، به طور قطع بعد از این ایام قیمت‌ها کاهشی می‌شود، زیرا با کاهش تقاضا روبرو هستیم.

قیمت دام زنده در عید قربان افزایش پیدا می‌کند؟

رییس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: با وجود اینکه اکنون کشور با مازاد تولید دام زنده و عرضه دام روبرو است، اما همچنان قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی بین ۳۳۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و لاشه گوساله بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به میزان افزایش واردات گوشت قرمز و مازاد دامزنده گوسفندی و گوساله در کشور، روند قیمت‌ها در بازار ثابت است، اما با توجه به نزدیکی ایام سعید قربان و با افزایش تقاضا ممکن است شاهد تغییراتی باشیم که مقطعی خواهد بود.

پوریان گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تهران هر کیلوگرم لاشه گوسفندی را از دامداران ۳۵۳ هزار تومان خرید می‌کند، اما با قیمت کیلویی ۲۶۶ هزار تومان به شرکت‌های بسته‌بندی و قصابی‌ها می‌فروشد که این امر در حمایت از مصرف‌کنندگان است.

رییس شورای تامین دام کشور با تاکید بر اینکه دامداران و دامپروران با مشکل جدی کمبود نقدینگی برای دامپروری در نیمه دوم مردادماه امسال روبرو هستند، اظهار داشت: در صورتی که صادرات ۴۰۰ هزار راس دام مازاد انجام شود تولیدکنندگان می‌توانند با تامین نقدینگی تولید را ادامه بدهند.

به گفته وی، در اواخر سال ۱۴۰۱ قیمت هر کیلوگرم دام زنده ۱۸۰ هزار تومان بود که از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت دام زنده به‌تدریج حدود ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.

کشاورزی
شناسه : 358192
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا