خرید تضمینی گندم رکورد زد؛ بوشهر و فارس در صدر قرار گرفتند

آنگونه که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرده خرید تضمینی گندم در بهار امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۲۸ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان به میزان بیش از یک میلیون تن نسبت به سال گذشته خبرداد.

سید سعید راد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴ میلیون و ۸۵۲ هزار تن گندم خریداری شده است. سال گذشته این رقم ۳ میلیون و ۷۸۴ هزار تن گندم بود

بنابراین بر اساس آمار مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزایش خرید تضمینی گندم در بهار ۱۴۰۲، در مقایسه با بهار، یک میلیون و ۶۸ هزار تن (معادل ۲۸ درصد) بوده است.

بر اساس آمارهای اعلامی به ترتیب استان‌های فارس با ۳۸۲ هزار تن، خوزستان با ۳۵۹ هزار تن، ایلام با ۱۱۵ هزار تن و بوشهر با ۱۰۲ هزار تن بیشترین افزایش خرید گندم را در مقایسه با سال گذشته داشته‌اند.

از سوی دیگر، به ترتیب استان‌های بوشهر با ۴۷۲ درصد، یزد با ۳۷۹ درصد، لرستان با ۱۵۶ درصد، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۲ درصد و کرمانشاه با ۱۱۱ درصد بیشترین رشد خرید گندم را نسبت به سال قبل تجربه کرده‌اند.

کشاورزی

شناسه : 358405
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. سلام.الان‌سه‌ ماه میشه دارین امارمیدین ..اگه‌‌راست میگی‌دروغ‌تحویل‌کشاورزندین‌الباقی پولشون واریس.کنین جواب‌خدا‌میخایین چ‌بدین‌.حیف‌اینهمه‌زحمت کشاورزبدبخت‌میکشه‌.

  2. روی مسئولان بی‌غیرت کشور سیاه خجالت بکشید کشاورز بدبخت به شما بی وجدان ها اعتماد کردن ولی
    این دولت و مجلس انقلابی غیرت نداره به‌ داد کشاورز و حمایت کشاورز بکند ننگ بر مسئولان نفهم که ظلم درحق کشاورز بدبخت می‌کند همین امسال‌ کشاورز و سرگرم قیمت گندم کردن ولی مرزهای کشور و بستن و روزگار کشاورز و سیاه کردن خودتان که‌ غیرت ندارید کشاورز و حمایت کنید مرزها را چرا بستید و کشاورز و بدبخت کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا