نایب رئیس کمیسیون عمران؛ طرح تفکیک وزارت راه به صحن مجلس می رود

نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: این کمیسیون با هدف ساماندهی بازار مسکن، طرح تفکیک وزارت راه را آماده کرده و نظر رئیس جمهور نیز به این موضوع مثبت بود.

 به گزارش جهان صنعت نیوز، کمال علیپور خنکداری درباره طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: این طرح در کمیسیون عمران بررسی شده است و به دنبال این هستیم در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد، البته هنوز کمیسیون عمران با آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پیرامون این طرح نشستی نداشته است‌.

وی ادامه داد: قبلا که ما با رئیس جمهور صحبت کرده بودیم، با این موضوع موافق بودند و صرفا یک‌سال از مجلس زمان خواستند که الان دو سال از عمر دولت می گذرد.

طرح تفکیک وزارت راه مشکل بازار مسکن را حل می کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: ما اگر بخواهیم مشکل بازار مسکن را حل کرده و طرح های تفصیلی و جامع شهرها را که سالیان سال باقی مانده است را تکمیل کنیم نیاز به تفکیک وزارت راه و شهرسازی داریم. از سوی دیگر حمل و نقل ریلی و جاده ای و دریایی وضعیت خوبی ندارد. حمل و نقل هوایی نیز بیش از ۳۸ سال عمر دارد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز قیمت مسکن در کشور کمر شکن شده است، تاکید کرد: دولت قول ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را داده است که برای برنامه ریزی دقیق تر در این حوزه نیازمند یک وزارتخانه مستقل هستیم.

علیپور گفت: کمیسیون عمران به جد موضوع تفکیک وزارت‌راه و شهرسازی را پیگیری کرده و طرح کمیسیون عمران آماده است.

ایسنا

مسکن
شناسه : 358440
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا