رییس فراکسیون زنان؛

ساعت کاری مادران دارای فرزند کمتر از ۶ سال شناور می‌شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس، گفت: با استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس بخشنامه ساعت کاری ادارات اصلاح شد و امیدوارم توجه به اقتضائات خانواده در تمام برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و ابلاغات آتی دولت دیده شود و ما نیز در مجلس از جایگاه نظارتی این روند را رصد خواهیم کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، فاطمه قاسم پور در مورد بخشنامه جدید ساعت کاری ادارات، گفت: پس از مکاتبات و پیگیری های صورت‌گرفته و با پیگیری رئیس مجلس در جلسه سران سه قوه، بخشنامه ساعت کاری ادارات مبتنی بر مسائل مادران شاغل و خانواده‌ها تغییر کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند کمتر از ۶ سال شناور شده که تا اندازه‌ای رافع مسائل خاص این خانواده‌ها است همچنین تعیین ساعت ۱۳ به عنوان ساعت پایان کار و جبران ساعات موظفی از طریق دورکاری نیز در این بخشنامه آمده که می‌تواند به تسهیل شرایط خانواده‌ها کمک کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند ۲ سیاست‌های کلی خانواده، گفت: مطابق این سیاست‌ها باید خانواده در قوانین و مقررات، برنامه‌ها، سیاست‌های اجرایی و تمام نظامات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محور قرار گیرد و مبتنی بر اقتضائات این نهاد برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد.

سیاست‌گذاری‌ها فارغ از ملاحظات نهاد خانواده صورت می‌گیرد

وی افزود: با این وجود شاهد هستیم که اغلب سیاست‌گذاری‌ها فارغ از ملاحظات مسائل و اقتضائات نهاد خانواده صورت می‌گیرد و متأسفانه بارها شاهد بی‌توجهی به پیوست خانواده بودیم و در بخشنامه قبلی هم مجدد این امر اتفاق افتاد و مسائل بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد کرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: در هر صورت، با استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس این مصوبه اصلاح شد و امیدوارم توجه به اقتضائات خانواده در تمام برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و ابلاغات آتی دولت دیده شود و ما نیز در مجلس از جایگاه نظارتی این روند را رصد خواهیم کرد.

منبع: خانه ملت

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 358588
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا