مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

ایران و عربستان همکاری نفتی آغاز می‌کنند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به احیای روابط بین دو کشور ایران و عربستان کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغاز شده است.

 به گزارش جهان صنعت نیوز، محسن خجسته‌مهر در جمع خبرنگاران گفت: برای همه میدان‌های مشترک بین ایران و عربستان برنامه و مصوبه‌های لازم برای افزایش تولید و نگهداشت توان تولید دریافت شده است.

وی افزود: در میدان نفتی مشترک فروزان بین ایران و عربستان شرکت‌های پتروپارس و تأسیسات دریایی در دو جبهه مشغول فعالیت هستند و به‌زودی اخبار مثبتی درباره افزایش تولید این میدان اعلام خواهد شد.

خجسته مهر خبر داد: همچنین قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی (B) نیز امضا شده و هم‌اکنون ساخت این جکت نو از سوی شرکت پتروپارس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: اکنون میدان مشترکی بین ایران و عربستان وجود ندارد که تعیین تکلیف نشده باشد، از سوی دیگر با توجه به احیای روابط دو کشور کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغاز شده است.

برای آغاز حفاری در میدان نفتی آرش آمادگی کامل داریم

خجسته‌مهر تصریح کرد: آمادگی کامل برای آغاز حفاری در میدان مشترک نفتی آرش وجود دارد و منابع قابل‌توجهی را برای اجرای طرح توسعه این میدان در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب کرده‌ایم و با آماده‌ شدن شرایط، حفاری را در میدان آرش آغاز می‌کنیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: مهم‌ترین چالشی که در صنعت حفاری وجود دارد پایین بودن بهره‌وری دکل‌های حفاری و راندمان عملیات حفاری است، از این رو به‌دنبال آن هستیم با روش‌های مختلف اعم از سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، سرمایه انسانی و به‌کارگیری تجهیزات فناورانه این بازده را بالا ببریم.

اکتشافات جدیدی در میدان گازی پارس جنوبی آغاز کرده‌ایم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای شروع تولید از فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: به‌زودی پروژه حفاری ۳۵ حلقه چاه تازه در میدان گازی پارس جنوبی را در اختیار شرکت‌های خصوصی و داخلی کشور قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت نفت و گاز پارس فعالیت‌های اکتشافی جدیدی را در میدان گازی پارس جنوبی آغاز کرده و برای دسترسی به ذخایر جدید گازی مشغول تکمیل اطلاعات مهندسی است.

منبع: ایسنا

نفت و پتروشیمی
شناسه : 358615
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا