بلینکن: هیچ توافقی در آینده وجود ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سخنانی در شورای روابط خارجی ادعا کرد: هیچ توافق هسته‌ای جدیدی با ایران روی میز نیست، همچنان مایل به یافتن مسیرهای دیپلماتیک با ایران هستیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  به نقل از آژانس فرانس پرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در شورای روابط خارجی در نیویورک گفت که هیچ توافق هسته‌ای جدیدی با ایران روی میز نیست.

وی با اشاره به نقض قطعنامه شورای امنیت درباره «برجام» که از سوی کشورش در سال ۲۰۱۸ بود. ادامه داد: هیچ توافقی در آینده وجود ندارد. حتی با وجود اینکه ما همچنان مایل به کشف مسیرهای دیپلماتیک هستیم.

«آنتونی بلینکن» درباره روابط آینده ادامه داد: ما از طریق اقدامات آنها خواهیم دید (که چه تصمیمی باید بگیریم). از ایران می‌خواهیم اقداماتی که موجب تشدید تنش‌ها می‌شود را انجام ندهد.

تعهد به برجام و تاکید بر مخالفت با مواضع دولت ترامپ

دولت بایدن با طرف‌های اروپایی (تروئیکای اروپایی طرف برجام) و همچنین رقبای خود یعنی چین و روسیه «تلاش هایی با حسن نیت» برای بازگشت به توافق انجام داده است. برای مدتی «این امر ممکن به نظر می رسید».

این ادعاها در شرایطی انجام شده که دولت دموکرات بایدن به رغم وعده‌های خود درباره تعهد به برجام و تاکید بر مخالفت با مواضع دولت ترامپ، سیاست کارزار فشار حداکثری علیه ایران را ادامه داده است. از خود اراده سیاسی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات لغو تحریم‌های ایران نشان نداده است.

واشنگتن در سال ۲۰۱۸ پس از خروج یکجانبه از برجام، مجدداً تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی و صادرات نفت این کشور وضع کرد. به امید آن‌که ایران را وادار به پذیرش توافق مورد نظر واشنگتن کند. اما این سیاست‌ها نتیجه‌ای در برنداشت.

منبع: مهر

سیاسی
شناسه : 358828
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا