حس انتقام در پوتین بیدار شد

روزنامه «مسکو تایمز» به نقل از منابعی در وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ژنرال سرگئی سوروویکین، جانشین فرمانده نیروهای روسیه در اوکراین به اتهام «خیانت» به‌دلیل همکاری با شورش مسلحانه گروه نظامی واگنر بازداشت شده است.

 به گزارش جهان صنعت نیوز، پیشتر روزنامه «نیویورک تایمز»، در روز سه‌شنبه خبر داد که ژنرال سوروویکین از برنامه شورش یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر مطلع بوده است.

نیویورک تایمز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد، سوروویکین موافق شورش گروه واگنر بود اما اطلاعات دقیقی از مشارکت او در این شورش وجود ندارد.

فرمانده پیشین عملیات نظامی روسیه از شورش گروه واگنر اطلاع داشته است

شماری از مسئولان آمریکایی هم که به بخشی از اطلاعات محرمانه در این رابطه دسترسی یافتند، اشاره کردند که احتمالا فرمانده پیشین عملیات نظامی روسیه در اوکراین از برنامه شورش پریگوژین اطلاع داشته است.

سوروویکین میان سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ به چندین منصب نظامی حساس و عالی از جمله فرمانده عملیات نیروهای مسلح روسیه منصوب شد.

این ژنرال ارشد در سال ۲۰۱۳ به عنوان فرمانده منطقه نظامی شرق روسیه تعیین و در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار در جنگ علیه اوکراین و گسیل تانک‌های ارتش روسیه به روستوف نقش ایفا کرد.

سوروویکین بین مارس تا دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان فرمانده نیروهای روسیه در سوریه منصوب شد.

او در فوریه ۲۰۲۳ فرماندهی نیروهای روسیه در محاصره نیروهای اوکراینی در شهرهای گورسکوی و زولوتی در منطقه لوگانسک را برعهده داشت.

سوروویکین پس از آن به فرماندهی نیروهای روسیه در اوکراین منصوب اما مدتی پیش این منصب به فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه واگذار شد.

خبرآنلاین

سیاسی
شناسه : 358866
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا