رابرت مالی مشکل امنیتی داشت؟

دو منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفتند: در اوایل سال جاری، وزارت امور خارجه تحقیقات خود را در مورد دسترسی رابرت مالی به اطلاعات محرمانه تشدید کرد، که در نهایت منجر به تعلیق مجوز وی در دو ماه گذشته شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، چند منبع مختلف به سی‌ان‌ان گفتند: که رابرت مالی، نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران، بدون دستمزد به مرخصی رفته است. این امر پس از تعلیق مجوز امنیتی وی در اوایل سال میلادی جاری رخ داده است.

یک مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت: که مجوز مالی در بحبوحه تحقیقات امنیتی دیپلماتیک وزارت امور خارجه در مورد سوءاستفاده احتمالی از اطلاعات طبقه‌بندی شده به حالت تعلیق درآمد. یک منبع آگاه دیگر گفت: که او بعد از ظهر پنجشنبه به مرخصی بدون حقوق رفته است.

مالی به سی ان ان گفته: «به من اطلاع داده شده که مجوز امنیتی من در دست بررسی است. اطلاعات بیشتری در اختیار من قرار نگرفته است. انتظار دارم تحقیقات به نحو مطلوب و به زودی حل شود. در همین حال، من در مرخصی هستم».

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود. گفت: «برای مدتی پس از آغاز تحقیقات وزارت امور خارجه، مالی به کار خود ادامه می‌داد. اجازه دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده را نداشت».

منبع: اقتصاد نیوز

سیاسی
شناسه : 359008
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا