اگر در این کانال ها عضو باشید از کنکور محروم می شوید

محمدحسین حاجیلو گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی شده گروه‌های سودجو و اغفال گر که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش و زحمتکش می‌شود، مورد حمایت قاطبه مردم و از جمله مصادیق حقوق عامه است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رییس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری، حفاظت از امنیت کنکور مطالبه ملی و از مصادیق حقوق عامه است. بار دیگر در مورد عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب در آزمون سراسری هشدار داد.

حاجیلو گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات سودجویان و اغفال گران که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش و زحمتکش می‌شود. حمایت قاطبه مردم و از جمله مصادیق حقوق عامه است.

وی با تشکر از رسانه‌ها در مورد پیگیری سلامت برگزاری آزمون خاطرنشان کرد: توجه رسانه‌ها به اهمیت سلامت آزمون ستودنی است. البته باید در مورد بازنشر برخی ادعاهای پوچ و شایعات بی‌اساس دقت نظر به عمل آید تا آرامش داوطلبان در آستانه آزمون دچار خدشه نشود.

امنیت کامل در مراحل مختلف کنکور

او تاکیدکرد: بدیهی است اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دقیق به داوطلبان و خانواده‌های آنها در مورد اهداف گروه‌های سازمان یافته کلاهبرداری موجب پیشگیری از مشکلات بعدی برای این عزیزان خواهد شد.

حاجیلو گفت: هر آزمون بسته به حیطه و گستره اجرایی آن شامل سه مرحله، پیش از برگزاری، حین و پس از برگزاری است. حفاظت آزمون‌ها در مراحل مختلف از جمله قرنطینه به صورت کامل و دقیق انجام می‌شود. سوابق برگزاری آزمون در سال‌های متمادی هم نشان می‌دهد امنیت در این بخش‌ها همواره برقرار بوده است.

وی گفت: داوطلبانی که در یک سال و یا حتی سال‌ها برای موفقیت در آزمون سراسری برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند. با صرف وقت و انرژی خود و خانواده‌ها آماده شرکت در کنکور شده‌اند. انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت کنند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند.

مجازات محرومیت از کنکور

فعالیت مدعیان تقلب در کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان مهمترین اقدام پیشگیرانه پیش از اجرای آزمون از مدت‌ها قبل در رصد، شناسایی و تحت کنترل نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به ویژه پلیس فتا قرار دارند. عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های مجازی مدعی تقلب و استفاده از ابزارهای ممنوعه تخلف محسوب شده و موجب محرومیت آنان از آزمون است.

حاجیلو بار دیگر در مورد عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب هشدار داد. وی  خاطرنشان کرد: کسانی که در این گروه‌ها اقدام به ارسال مدارک و هرگونه پرداخت وجه می‌کنند. علاوه بر محرومیت از آزمون مشمول مجازات‌های بیشتر قانونی نیز خواهند شد.

وی افزود: با تمهیدات ما هیچ داوطلب متقلبی امکان ورود به دانشگاه را نخواهد داشت. این افراد حتی در مرحله پس از آزمون نیز با استفاده از شیوه‌های فنی و آماری شناسایی و مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

منبع: ایرنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 359215
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا