عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

واردات خودرو مانع تولید نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در مصوبات خودرویی علاوه بر توجه به حقوق مصرف‌کنندگان و ساماندهی بازار، به موضوع حمایت از تولیدکننده نیز توجه داشتیم و مصوبات به گونه ای نیست که واردات موجب ایجاد موانع در مسیر تولید شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حجت اله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم فرصت مناسبی برای دولت درخصوص ساماندهی بازار خودرو از طریق واردات فراهم کرد، گفت: با مصوبات خودرویی مجلس، الزامات موردنیاز برای ترغیب خودروسازان به رشد تیراژ تولید و ارتقای کیفیت فراهم خواهد شد.

فیروزی درباره تائید مصوبه واردات خودروی کارکرده توسط هیات عالی مجمع تشخیص، عنوان کرد: مجلس یازدهم از ابتدای فعالیت خود، چند مصوبه مهم در حوزه خودرو داشت؛ نخست در قانون ساماندهی صنعت خودرو مجوز واردات خودرو را صادر کرد همچنین در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲، اجازه واردات خودروهای سواری کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را داد.

وی ادامه داد: اگرچه به دلیل مخالفت هیات نظارت بر سیاست‌های کلی نظام این موضوع از قانون بودجه ۱۴۰۲ حذف شد اما مجدد پس از ارسال لایحه دولت در این حوزه، مجلس با اعمال اصلاحاتی واردات خودروهای کارکرده را تصویب کرد.

عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست به عبارتی تولید خودروسازان نمی‌توان نیاز بازار را پوشش دهد از سوی دیگر بازار انحصاری بوده و باید شرایط رقابتی را برا آن حاکم کرد.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی خودروسازان ملزم به افزایش کیفیت و رشد تیراژ تولید می‌شوند که با مصوبات مجلس در زمینه واردات خودروهای نو و کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال، الزامات موردنیاز برای ترغیب خودروسازان به رشد تیراژ تولید و ارتقای کیفیت فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجلس در مصوبات خودرویی خود علاوه بر توجه به حقوق مصرف‌کنندگان و ساماندهی بازار، به موضوع حمایت از تولیدکننده نیز توجه داشته و مصوبات به گونه ای نیست که واردات موجب ایجاد موانع در مسیر تولید شود.

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس یازدهم فرصت مناسبی برای دولت درخصوص ساماندهی بازار خودرو از طریق واردات فراهم کرد، ادامه داد: در مصوبه مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده، هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند برای واردات اقدام کند.

گشایشی‌هایی در حوزه خودرو برای دولت ایجاد شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با مصوبه مجلس، گشایشی‌هایی در حوزه خودرو برای دولت ایجاد شده و هیچ محدودیت و بهانه‌ای برای وارد نکردن خودرو وجود ندارد و باید پس از تائید شورای نگهبان سریع عملیاتی شود تا بازار داخلی به آرامش و تعادل رسیده و قیمت خودرو کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: خودروسازان باید با کیفی‌سازی خودروهای تولیدی، تقویت ایمنی، بالا بردن راندمان، کاهش مصرف سوخت، طراحی پلتفرم‌های به روز و حرکت به سمت تولید خودروی برقی و هیبریدی زمینه رضایتمندی مردم از این صنعت را فراهم کنند.

منبع: خانه ملت

خودرو
شناسه : 359369
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا