یک نماینده مجلس پیشنهاد داد؛

با کاهش تعرفه، صادرات برنج ایرانی آزاد شود

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: برنج ایرانی در سایر کشورها نیز طرفدار خود را دارد، دولت می‌تواند با کاهش تعرفه، صادرات این محصول را آزاد کند تا از بحران موجود در این حوزه عبور کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جبار کوچکی نژادارم ساداتی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام وزارت جهادکشاورزی برای خرید برنج باقی مانده روی دست کشاورزان از سال گذشته تاکنون، گفت: باتوجه به افت مصرف برنج شمال کشور در بازار داخلی، بیش از ۱۰۰ هزار تن برنج در استان گیلان در انبارها باقی مانده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقدام دولت برای خرید برنج مازاد شمال کشور اقدام خوبی است و باید به سرعت در این زمینه عمل کند زیرا محدودیت زمانی وجود دارد، عنوان کرد: برنج ایرانی در سایر کشورها نیز طرفدار خود را دارد، دولت می‌تواند با کاهش تعرفه، صادرات این محصول را آزاد کند تا از بحران موجود در این حوزه عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنج باقی مانده در انبارها عمدتا برنج پر محصول نیست در میان آن ارقام دم‌سیاه، هاشمی و سایر ارقام مرغوب وجود دارد، افزود: دولت اگر برنج باقی مانده در انبارها را با قیمت حدود ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان خریداری کند کشاورزان رضایت پیدا می‌کنند زیرا به حداقل ها قانع هستند، هرچند هزینه تولید بالا است.

منبع: خانه ملت

کشاورزی
شناسه : 359586
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا