گروسی: همکاری آژانس با ایران رضایت‌ بخش نیست

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در یک کنفرانس خبری در شهر توکیو پایتخت کشور ژاپن در این باره گفت: همکاری آژانس با ایران ادامه دارد؛ اما نه در سطحی که من می‌ خواهم باشد. من این موضوع را به همتایان ایرانی خود گفته ام.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی در کنفرانس خبری خود در توکیو اعلام کرد: همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران ادامه دارد.

به گزارش آناتولی، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز جمعه در سخنانی ادعا کرد که همکاری این نهاد با ایران رضایت‌ بخش نیست.

وضعیت برجام دشوار است

وی در کنفرانس خبری که در باشگاه ملی مطبوعات ژاپن برگزار شد، بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از این توافق در سال ۲۰۱۸ و تداوم بدعهدی و انفعال اروپا در قبال تعهداتش مقابل ایران، وضعیت آن را «دشوار» توصیف کرد.

«رافائل گروسی» در این باره اضافه کرد: وضعیت دشوار است. تلاش‌ها (برای مذاکرات ازسرگیری دوباره برجام) در حال حاضر متوقف شده است. بنابراین چیز زیادی برای رفتن به آنجا وجود ندارد.

«گروسی» با اشاره به سفر خود به ایران در ماه مارس سال جاری گفت که دو طرف دارای «مسائل معلق زیادی» هستند.

این مقام آژانس خاطر نشان کرد که با همتایان ایرانی خود بر سر «بیانیه مشترک و برخی فعالیت‌هایی که باید انجام  دهیم» به توافق رسیده بود؛ اما اجرای این توافق بسیار کند بوده است.

گروسی در پاسخ به سوالی گفت: بنابراین، سعی می‌کنم کارها را تسریع کنم تا از بازگشت مجدد تنش جلوگیری کنم.

موضع گیری رافائل گروسی درباره سفر اخیر خود به ایران

گفتنی است که رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر اسفند ماه سال گذشته خود به ایران در گفتگویی با شبکه الجزیره درباره سفر اخیر خود به تهران موضع گیری کرد.

دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: سفر هفته گذشته به تهران ما را قادر ساخت تا در مورد مسائل و اصول واقعی به تفاهم برسیم. ما در بالاترین سطح از ایران تعهداتی گرفتیم. این تعهدات با تمام دوره‌های قبل تفاوت دارد.

رافائل گروسی» دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با این شبکه گفت که سفر هفته پیش وی به تهران بسیار حائز اهمیت بوده است./دنیای اقتصاد

سیاسی
شناسه : 360292
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا