معرفی مدل ۲۰۲۴ پژو ۲۰۸ با ظاهری جذاب

پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۴ فیس لیفت به نمایش گذاشته شد. هاچ بک فرانسوی Peugeot ۲۰۸ مدل جدید از به‌روزرسانی در طراحی و امکانات کابین بهره می‌برد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۲۲ توانست عنوان پرفروش‌ترین خودرو اروپا را تصاحب کند و به رکورد چندین ساله فولکس واگن گلف در این منطقه پایان بدهد. حالا پژو مدل ۲۰۲۴ هاچ بک ۲۰۸ را به نمایش گذاشته است. این مدل با تغییراتی در طراحی، هدف از این دارد سلطه خود بر بازار اروپا را ادامه‌دار کند. این هاچ بک در دو نسخه بنزین‌سوز و تمام الکتریکی (E-۲۰۸) در نوامبر آینده (آبان تا آذر) عرضه می‌شود. هر دو آن‌ها از تغییرات در نمای بیرونی و فضای داخلی بهره‌مند شده‌اند. با وجود این، در مقطع کنونی تصاویر مربوط به نسخه E-۲۰۸ به اشتراک گذاشته شده است.

معرفی هاچ بک پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۴

طراحی نمای بیرونی

پژو ۲۰۸

در طراحی نمای بیرونی پژو ۲۰۸ المان‌هایی دیده می‌شوند که قبل از آن در پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت به کار رفته‌اند. البته چهره جدید اتومبیل‌های پژو حتی قبل‌تر به واسطه هایپرکار ۹X۸ به نمایش گذاشته شده بود. بعد از آن، ابتدا در نسخه سدان و استیشن واگن ۵۰۸ استفاده شد.

پژو ۲۰۸

حالا در نمای بیرونی پژو ۲۰۸ فیس لیفت، جلوپنجره از الگو متفاوتی نسبت به گذشته برخوردار شده و از طریق المان‌های همرنگ با بدنه، در سپر ادغام شده است. ضمن اینکه به جای لوگو قبلی پژو، نشان شیر جدید این خودروساز فرانسوی در مرکز جلوپنجره قرار دارد. زیر چراغ‌های جلو با ظاهر تهاجمی هم چراغ‌های سه‌گانه عمودی خاص محصولات پژو که به اثر پنجه شباهت دارند، به چشم می‌خورند. پیش از این، زیر چراغ‌های جلو ۲۰۸ صرفاً یک نوار چراغ عمودی جا گرفته بود.

پژو ۲۰۸

پنل‌های دور گلگیرها، آینه‌های بغل و ستون‌های مشکی‌رنگ و دستگیره‌های درب برآمده مرسوم برخی از المان‌های نمای کناری‌اند. پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۴ همچنین سوار بر رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی آلیاژی دو رنگ با برش الماس‌مانند می‌شود که در مرکز آن‌ها کاور پیچ‌های رینگ به شکل حرف X با لوگو پژو قابل مشاهده است. در نمای عقب این هاچ بک فرانسوی هم چراغ‌ها با گرافیک ساده سه خط افقی از طریق نوار ضخیم مشکی به یکدیگر متصل شده‌اند. آنتن بال کوسه‌ای و اسپویلر سقف مشکی ویژگی‌های آشکار دیگر این ناحیه‌اند.

طراحی و امکانات کابین

پژو ۲۰۸

نسخه فیس لیفت مدل ۲۰۲۴ پژو ۲۰۸ در زمینه کابین تفاوت عمده‌ای با نسخه قبلی ندارد. البته نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که نسخه قبلی کابینی مجهز و به‌روز به اندازه کافی داشت. همین باعث می‌شود تصمیم پژو برای اینکه تغییر بزرگی را در آن ایجاد نکند، منطقی به نظر برسد.

پژو ۲۰۸

پژو ۲۰۸

پژو ۲۰۸

وسط داشبورد همه تریم‌های این هاچ بک فرانسوی یک نمایشگر ۱۰ اینچی مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌صورت استاندارد جا می‌گیرد. پشت فرمان یک نمایشگر با همین اندازه به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال در اختیار راننده خواهد بود. این صفحه آمپر دیجیتال در تریم GT از افکت‌های سه‌بعدی هم پشتیبانی می‌کند و در تریم پایین‌رده Active به جای آن یک نمایشگر کوچک ۳.۵ اینچی با دو صفحه گرد در دو طرف تعبیه شده است.

لوگو جدید روی فرمان، دسته دنده تازه برای نسخه‌های دستی ۶ سرعته، نورپردازی محیطی جدید، روکش آلکانتارا مشکی با دوخت سبز برای تریم GT برخی دیگر از به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در کابین پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۴ فیس لیفت به حساب می‌آیند. حتی پورت‌های یواس‌بی بیشتری در فضای داخلی ارائه می‌شود؛ به‌طور دقیق‌تر، تریم‌های Allure و GT به‌صورت استاندارد به ۳ پورت USB-C و ۱ پورت USB-A مجهز شده‌اند. صفحه شارژ با توان ۵ تا ۱۵ واتی هم به‌صورت استاندارد برای تریم GT و در قالب آپشن برای تریم Allure موجود خواهد بود.

مشخصات فنی مدل ۲۰۴ فیس لیفت پژو ۲۰۸

پژو ۲۰۸

پیشرانه پایه پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۴ یک نمونه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر با خروجی ۷۵ اسب بخار خواهد بود. نیرو محرکه این پیشرانه ۷۵ اسب بخاری به وسیله یک گیربکس دستی ۵ سرعته به محور جلو منتقل می‌شود. نسخه‌ای ۱۰۰ اسب بخاری هم از این پیشرانه در دسترس قرار می‌گیرد که برای انتقال نیرو محرکه آن یک گیربکس دستی ۶ سرعته در نظر گرفته شده است. این هاچ بک همچنین با یک پیشرانه هیبرید خفیف به همراه گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۶ سرعته عرضه می‌شود که ۱۰۰ یا ۱۳۶ اسب بخار خروجی می‌دهد.

گذشته از نسخه درون‌سوز پژو ۲۰۸ جدید، نسخه الکتریکی E-۲۰۸ نیرو محرکه خود را از یک موتور الکتریکی ۱۵۶ اسب بخاری می‌گیرد. یک باتری ۵۱ کیلووات ساعتی تامین انرژی این موتور را انجام می‌دهد. این هاچ بک فرانسوی با اتکا به آن باید توانایی پیمایش مسافت ۴۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ را داشته باشد. شارژ این باتری با توان ۳.۲ کیلوواتی از ۲۰ تا ۸۰ درصد ۱۱ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان می‌برد و با توان ۷.۴ کیلوواتی این مدت زمان به ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. با این حال، امکان شارژ این باتری از ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرف کمتر از ۲۵ دقیقه با توان ۱۰۰ کیلوواتی وجود دارد./خبرآنلاین

خودرو
شناسه : 360295
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا