نتایج امتحانات نهایی فردا مشخص می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نتایج امتحانات نهایی آماده است و تا فردا توسط مدارس به دانش‌آموزان اعلام می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محسن زارعی ضمن بیان زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی اظهار کرد: تعداد داوطلبان امتحانات نهایی ۹۱۴ هزار ۴۶۵ نفر بودند. در کنار حوزه‌های تصحیح اصلی، حوزه‌های تصحیح اقماری شکل گرفت تا دبیران پایه دوازدهم بتوانند برای تصحیح حضور یابند.

وی افزود: ۲۳ میلیون پاسخنامه تصحیح شد، برخی از حوزه‌های تصحیح تا پاسی از شب فعال بودند. برگه‌های دانش‌آموزان ۲ بار به صورت کامل انجام شد. مصححان برگه‌های دانش‌آموزان غیر از استان خود را تصحیح کردند در ۶۵ درصد تصحیح‌های انجام شده، مغایرتی بین نمرات وجود نداشت و در صورت اختلاف یک نمره، نتیجه بالاتر ثبت می‌شد. در صورت مغایرت بیش از یک نمره، مصحح سوم برگه را تصحیح و نظر نهایی ثبت می‌شد.

نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان آماده شده است

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مبنای طراحی سوالات امتحانات نهایی، کتاب درسی و اهداف برنامه‌های درسی بوده است. اکنون نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان آماده شده است. تا غروب نتایج را برای روسای حوزه‌های تصحیح ارسال می‌کنیم و می‌توانند به مدارس تحت نظر ارسال کنند.

 مدیران می‌توانند نتایج امتحانات نهایی را به دانش‌آموزان اعلام کنند.

زمان اعتراض به نتایج امتحانات نهایی

به گفته زارعی، دانش‌آموزان اگر به نتایج امتحانات نهایی معترض بودند، آن را ثبت کنند. همچنین توجه داشته باشند، اعتراض حتما به معنای ارتقای رتبه نیست و ممکن است نمره هم کم باشد. بنابراین اگر مطمئن هستند که نمره آنها بالاتر می‌شود، اعتراض را ثبت کنند.

 

وی افزود: فرآیند رسیدگی به اعتراضات از فردا آغاز و تا روز سه‌شنبه ۲۰ تیر اعتراضات دریافت می‌شود و بعد از آن به هیچ درخواستی رسیدگی نمی‌شود.

سابقه تحصیلی چگونه ببینیم؟

داوطلبان آزاد می‌توانند از طریق سامانه my.medu.ir سابقه تحصیلی خود را مشاهده کنند. در صورت مغایرت اگر اعتراض داشتند به اداره سنجش مراجعه کنند و در صورت عدم مشکل آن را تایید کنند.

از هفته بعد هم دانش‌آموزان باید به سامانه مراجعه و سوابق تحصیلی را مشاهده و تایید کنند بعد از آن نمرات دانش‌آموزان و فارغ التحصیلان تراز و نمره کل سابقه تحصیلی تولید و به سازمان سنجش ارائه می‌شود.

زارعی در پاسخ به انتقادات درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی توضیح داد: مبنای طراحی سوالات، کتاب‌های درسی بوده است. هیچ سوالی خارج از کتاب درسی نبوده است و این قاعده را رعایت کردیم که سوال خوب به معنای سوال دشوار نیست و بخش محدودی از سوالات سطوح بالای شناختی را مورد سنجش قرار می‌داد و در همه کشور دانش‌آموزان در دروس مختلف نمره ۲۰ را کسب کردند.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 360472
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا