ریزش ۳۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۰ تیر) با ۳۰ ‌هزار و ۱۶۱ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۲۸ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شاخص هم‌وزن با ۱۴ ‌هزار و ۲۷۰ واحد کاهش به ۷۴۶ هزار و ۵۸۶ واحد و شاخص قیمت با هشت هزار و ۲۳۳ واحد افت به ۴۳۰ هزار و ۷۳۲ واحد رسید.


امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۷۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۵ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال معامله شد.

‌سرمایه‌گذاری نیرو (ونیرو) با ۸۰ واحد، بیمه البرز (البرز) با ۵۹ واحد، سازه پویش (خپویش) با ۴۰ واحد و گروه بهمن (خبهمن) با ۴۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۱۹۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و۸۱۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۷۶۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۸۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۳۴ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۱۸ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۷۲۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، بیمه دانا (دانا)، بانک ملت (وبملت) و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۴۲ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در روز جاری بیش از ۴۲۴ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۵۹۵ واحد رسید. در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۵۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال (قچار) و شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریاساسول (آریا)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، ایران خودرو دیزل (خاور)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند./ایرنا

بورس
شناسه : 361044
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا