هشدار طوفان شن برای ساکنان این استان‌ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی درباره وزش باد شدید و گردوخاک در بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از وقوع طوفان شن در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، روز چهارشنبه وزش باد شدید و طوفان شن در نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان و روز پنج‌شنبه در جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.
برای جمعه نیز این پدیده‌ها در جنوب شرق خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.
وزش باد شدید و گردوخاک سبب وقوع توفان شن در بستر رودخانه‌های خشک می‌شود و خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا و خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، تیر‌های برق، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال را در سایر مناطق در پی دارد.
توصیه می‌شود در زمان وقوع این پدیده‌ها از حضور در فضای باز، انجام فعالیت‌های عمرانی و تردد جاده‌ای اجتناب شود. همچنین از استحکام سازه‌های موقت نیز اطمینان شود.
علاوه بر این توصیه می‌شود از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال خودداری شود و از فعالیت‌های باغی و زراعی پرهیز شود.

منبع: سازمان هواشناسی کشور

محیط زیست
شناسه : 361078
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا