پاسخ وزارت خارجه آمریکا در خصوص مرخصی اجباری رابرت مالی

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که درخصوص نماینده پیشین آمریکا رابرت مالی در امور ایران به مجلس نمایندگان این کشور توضیحاتی ارائه خواهد داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از العربیه، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در رابطه با پرونده رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران که به مرخصی اجباری رفته است. گفت: ما امروز در این‌باره به کمیته پاسخ خواهیم داد.

صبح امروز سه منبع آگاه به شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفتند. اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در حال انجام تحقیقات از رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران است. چندی پیش فاش شد مجوز امنیتی‌اش به حالت تعلیق درآمده و اکنون در مرخصی اجباری و بدون حقوق‌ است.

FBI در حال بررسی نحوه رسیدگی راب مالی به اطلاعات طبقه‌بندی شده است. مشخص نیست که آیا بررسی این مساله شامل موضوعات دیگری هم هست یا خیر. این منبع آگاه مشخص نکرد که آیا FBI در این مرحله، آن را یک موضوع کیفری می‌داند یا خیر.

مسئو لیت راب مالی در غیابش با چه کسی است؟

بنابر گزارش سی‌بی‌اس نیوز، کمیته‌های اطلاعاتی کنگره به طور معمول در مورد این نوع مسائل مطلع می‌شوند. قانون‌گذارانی که سی‌بی‌اس نیوز با آنها تماس گرفته‌ است. به دلیل حساسیت موضوع از اظهار نظر خودداری کرده‌اند.

راب مالی به عنوان فرستاده ریاست جمهوری در امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مستقر بود. کارنامه او شامل تلاش برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران و همچنین مذاکرات بر سر آزادی حداقل سه شهروند آمریکایی بود که در تهران در بازداشت هستند. مالی از نزدیک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و شورای امنیت ملی کاخ سفید که بخش خاورمیانه آن توسط برت مک گورک رهبری می‌شود، هماهنگی داشت.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که از عدم اشتراک گذاری اطلاعات با کمیته های کنگره ناظر بر وزارت امور خارجه ناامید شده بود. نامه‌ای را به این وزارت‌خانه ارسال کرد. در آن مهلتی را تا ۱۱ ژوئیه برای ارائه آخرین اطلاعات به‌روز رسانی شده تعیین کرد. وی در این نامه مدعی شد. کنگره در مورد دلیل غیبت راب مالی که به یک موضوع خانوادگی نسبت داده شده بود، گمراه شده است.

در غیاب راب مالی، آبرام پیلی، معاون او مسئولیتش را بر عهده دارد.

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 361148
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا