مدیر سامانه یکپارچه خودرو خبر داد؛

سامانه یکپارچه خودرو شهریور ماه باز می شود اما فقط برای یک گروه

مدیر سامانه یکپارچه خودرو از بازگشایی این سامانه در شهریور ماه خبر داد اما همه افراد نمی‌توانند در این مرحله شرکت کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو در حالی پایان یافت که علاوه بر حاشیه‌های مرحله اول،‌ متقاضیان با یک معضل جدید روبرو بودند. در حالی پیش از این گفته می‌شود به تمام متقاضیان خودرو اختصاص خواهد یافت که برخی از افراد با مراجعه به پروفایل خود متوجه شدند که هیچ یک از اولویت‌های آن‌ها انتخاب نشده است.

در آن زمان گفته شد تنها برای سه درصد از متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو که اولویت‌های خود را تنها از محصولات خودروسازان خصوصی انتخاب کرده بودند، این مشکل پیش آمده‌است. همچنین وعده داده شد که برای این افراد شانس دوباره در نظر گرفته شود.

سامانه یکپارچه خودرو شهریور ماه باز می‌شود

حالا مدیرسامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفته است که سامانه یکپارچه خودرو برای سه درصد باقی‌مانده از مرحله دوم که با ظرفیت جذب نشده خودروسازان خصوصی مواجه شده بودند، در شهریور ماه بازگشایی خواهد شد.

مهدی تقدسی تاکید کرد که سایت سامانه یکپارچه برای آن دست متقاضیان (سه درصد) مرحله دوم فروش خودروها که متقاضی خودروهای CKD  خودروسازان خصوصی بودند اما با توجه به محدودیت ایجاد شده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تخصیص صورت نگرفته بود، باز خواهد شد تا با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین برایشان فراهم شود.

چه خودروهایی در این مرحله عرضه می‌شوند؟

آنگونه که تقدسی گفته است، هنوز خودروهای عرضه شده در این مرحله مشخص نیست. مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: ظرفیت‌های خالی برای تعدادی از محصولات در سال جاری و همچنین در سال ۱۴۰۳ وجود دارد. خودروسازان تا آن زمان (شهریور ماه) اعلام می‌کنند که کدام محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

بنابراین اسامی منتشر شده از خودروها در حال حاضر مورد تایید نیست.

مرحله سوم سامانه یکپارچه چه زمانی خواهد بود؟

در این شرایط برخی از رسانه‌ها عنوان کرده اند که شهریور ماه مرحله سوم سامانه یکپارچه خودرو برگزار خواهد شد. حتی برخی، خودروهای عرضه شده را نیز معرفی کردند.

با این وجود تقدسی تاکید کرد: این بازگشایی در راستای تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهاست و ارتباطی با مرحله سوم ندارد.

پس از تعیین تکلیف این مرحله که قطعا در شهریور ماه خواهد بود اما هنوز تاریخ دقیق آن نیز مشخص نیست.

پیش‌ از آغاز بازگشایی سایت، اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه صورت خواهد گرفت. پس از تعیین تکلیف این مرحله و نقطه پایان بر مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز خواهد شد.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 361285
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا