هفته آینده صورت خواهد گرفت؛

عرضه اولیه یک شرکت فولادی

دهمین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ به نام شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد «فصبا» خواهد بود که هفته آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شرکت صبا فولاد خلیج فارس پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۳ آذر با نماد “فصبا” در گروه فلزات اساسی به عنوان صد و هشتاد و سومین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.

طبق گفته نماینده ارزش‌گذار نماد فصبا، ارزش برآوردی سهام شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس به مبلغ ۱۸ هزار و ۵۰ میلیارد تومان و ارزش هر سهم ۳۲۸۲ تومان برآورده شده است.

عرضه اولیه صبا فولاد

آشنایی با صبا فولاد

شرکت فولاد ایسار پارس دوم آذر سال ۸۳ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرک تها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. این شرکت ابتدا با سرمایه گذاری مشترک شرکت اسار اینفر استراکچر هلدینگز لیمیتد ثبت شده در کشور موریس و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از ایران به میزان مشارکت ۴۰ و ۶۰ درصد شروع به فعالیت کرد. طی سال ۸۷ میزان مشارکت سهامداران به نسبت‌های ۲۵ و ۷۵ درصد تغییر یافت.

شرکت تا ۲۵ آبان سال ۸۷ توسط مدیران هندی که منتخب از طرف سهامدار هندی بودند، اداره می‌شد. با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی تصمیمات متعددی را در خصوص اجرای پروژه و ظرفیت آن طی زمان‌های مختلف اتخاذ کردند. در نهایت سهامدار هندی تصمیم به عدم مشارکت در این پروژه گرفت و سهام را پنجم بهمن سال ۸۸ در مقابل استرداد مبلغ آورده به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار کرد.

صندوق بازنشستگی کشوری بخشی از سهام را طی سنوات قبل به سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی واگذار کرد. بر اساس تصمیم مجمع فوق العاده ۳۱ تیر سال ۸۸ نام شرکت صبا فولاد خلیج فارس و سال مالی شرکت از اسفند به آذر تغییر یافت.

 محل فعالیت اصلی کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع و معادن خلیج فارس واقع در استان هرمزگان در حال احداث است. در حال حاضر شرکت جز واحد‌های تجاری فرعی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است.

دشتیانه مدیر عامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس در خصوص مزیت‌های این شرکت گفت: برخورداری از مزیت‌های مهمی مثل قرارگیری در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس و بهره‌مندی از مزیت‌های زیرساختی این منطقه، نزدیکی به راه‌آهن و آب‌های آزاد و نزدیکی به معادن، این شرکت را به تولیدکننده‌ای استراتژیک تبدیل کرده است.

دهمین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲

تا روز گذشته ۸ عرضه اولیه در بازار سرمایه انجام شده است. نهمین عرضه اولیه در سال ۱۴۰۲ نماد غمایه در امروز چهارشنبه ۲۱ تیرماه انجام شد.

 باتوجه به اطلاعیه منتشر شده شرکت فرابورس و برگزاری جلسات معارفه نماد فصبا به نظر می‌رسد این نماد هفته آینده عرضه‌‌اولیه خواهد شد.

اخبار برگزیدهبورس

شناسه : 361324
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا