زمان برگزاری آزمون کارشناسی دادگستری اعلام شد

رییس شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری گفت: آزمون جذب کارشناسان رسمی دادگستری دی سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدحسین دادخواه در نخستین نشست مشترک اعضاء شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری و روسای کانون های کارشناسی سراسری حضور یافت. وی در سخنانی از برنامه این کانون برای برگزاری آزمون جذب کارشناسان رسمی دادگستری در دی سال ۱۴۰۲ با هماهنگی سازمان سنجش و آموزش کشور در چارچوب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.

دادخواه تاکید کرد: شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از این پس طبق قانون جدید قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برای جذب کارشناس رسمی دادگستری اقدام خواهد کرد.

دادخواه در این نشست که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه و رئیس دادگاه های تجدید نظر استان تهران همراه بود. برگزاری جلسات اعضا دوره پنجم شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری با رییس و مسوولان قوه قضائیه در دوره جدید مدیریتی دستگاه قضا را بسیار راهگشا و اثربخش دانست.

انتخاب اعضای هیات مدیره

رییس شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری ضمن قدردانی از زحمات اعضای دوره چهارم این شورا تصریح کرد. پرونده های انتظامی کارشناسان تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام رسیده و تعیین تکلیف شده است.

طبق قانون و در مواعد معین انتخابات کانون های استان‌ها برای انتخاب اعضای هیات مدیره کانون های کارشناسی برگزار شده است. از سیستمی شدن مکاتبات این کانون و عادلانه کردن ارجاع پرونده ها برای اظهار نظر کارشناسی خبر داد.

دادخواه گفت: نظام نامه های اداری و استخدامی و مالی و سایر کمیسیون های نه گانه به روز رسانی شده است.

رییس شورای کانون عالی در ادامه، کار کارشناسی را به لحاظ روشن شدن و کشف حقیقت در پرونده های قضایی بسیار مهم و خطیر دانست.

منبع: ایرنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 361392
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا