با ادامه روند کاهشی تورم آمریکا؛

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه، پس از انتشار آمار تورم آمریکا که امیدواری سرمایه‌گذاران به افزایش کمتر نرخ بهره در آمریکا را برانگیخت، افزایش یافت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، با کاهش تورم آمریکا و افزایش قیمت نفت، بهای معاملات نفت برنت با ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۸۰ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۵ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید.

آماری که روز چهارشنبه در آمریکا منتشر شد، نشان داد قیمت‌های مصرف کننده در ژوئن، رشد ملایمی داشته و کوچکترین رشد سالانه در بیش از دو سال گذشته را ثبت کرده است. بازارها منتظر یک دور دیگر افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا هستند اما معامله گران نفت امیدوارند چنین باشد زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، رشد اقتصادی را آهسته کرده و به تقاضا برای سوخت، ضربه می‌زند.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: رشد پایینتر از حد انتظار تورم در آمریکا، نشان می‌دهد سیکل تحکیم سیاست پولی فدرال رزرو، اثر مطلوب خود را در ملایم کردن فشارهای قیمت، گذاشته است و این امر، فضای ریسک پذیری برای قیمتهای نفت به وجود آورده است.

افزایش واردات نفت چین در ماه گذشته میلادی

در این بین، آمار گمرکی نشان داد واردات نفت چین در ژوئن، به ۵۲.۰۶ میلیون تن معادل ۱۲.۶۷ میلیون بشکه در روز بالغ شد که ۴۵.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش داشت و دومین آمار ماهانه بالایی بود که به ثبت رسید. واردات نفت این کشور در فاصله ژانویه تا ژوئن، ۱۱.۷ درصد رشد کرد و به۲۸۲.۱ میلیون تن رسید و صادرات فرآورده های نفتی پالایش شده هم در این مدت، ۴۴.۷ درصد رشد کرد و به ۳۱.۳۱ میلیون تن بالغ شد.

اما عاملی که رشد قیمت نفت را محدود کرد، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته، حدود شش میلیون بشکه رشد کرده است که بسیار بیشتر از حد انتظار بود. ذخایر بنزین تقریبا بدون تغییر بود و در ۲۱۹.۵ میلیون بشکه ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران کاهش چشمگیر ذخایر بنزین با توجه به آغاز سفرهای تابستانی در آمریکا را پیش بینی کرده بودند.

منبع: ایسنا

نفت و پتروشیمی
شناسه : 361441
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا