تمهیدات دولت و بانک مرکزی برای اصلاح ناترازی بانک ها

شدت فزاینده تقاضا برای استفاده از وام‌های قرض‌الحسنه و حمایتی و کاهش حجم سپرده‌های قرض‌الحسنه، تراز برخی بانک‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد که با تمهیدات دولت و بانک مرکزی برای اصلاح ناترازی بانک‌ها، امید به تسهیل جریان پرداخت وام‌های خرد و بالا بردن ضریب رضایتمندی مردم، روز به روز بیشتر است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نگاه به مسئولیت اجتماعی در کشور عزیز ما ایران برگرفته از معارف گران‌سنگ عقیدتی و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است. در پاسداشت جایگاه و مقام ارزشمند آحاد جامعه، دنبال‌کننده سیاست‌ها و آرمان‌های متعالی در تحکیم بنیان خانوادهمی باشد. تعالی روحی و معنوی مردم و بهره‌مندی همگانی از ثروت خدادادی کشور است.

دست‌یافتن به این آرمان‌ها فراتر از نگاه‌های طبقه‌بندی‌شده جهانی، عمدتاً با همدلی و هم‌افزایی در حوزه روابط اجتماعی حاصل می‌شود. بیش از آنکه محتاج تسهیلات و وام قرض‌الحسنه، باشد، نیازمند فرهنگ‌سازی است. درک و شناخت کافی از شرایط عمومی و تنگناهای معیشیتی، اشتغال و دغدغه‌های فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی است.

نظام بانکی همچنان مهمترین رکن تأمین مالی اقتصاد کشور است. سهم بازار سرمایه از این میزان همچنان زیر ۲۰ درصد باقی مانده است. از این رو تلفیق شناخت از شرایط عمومی و اقتصادی جامعه و تدبیر صحیح مالی برای رفع نیازمندی‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی، عاملی مهم برای ایفای نقش مؤثر بانک‌ها در این مأموریت خطیر است.

امید به تسهیل جریان پرداخت وام‌های خرد

این مأموریت بنابر آنچه اشاره رفت، تکلیفی برگرفته از حمایت‌های انسان‌دوستانه و نوع‌دوستی ایرانی اسلامی ماست. به واقع تکلیفی از سر معرفت است. نظام بانکی برابر با مسئولیتی که در مقابل مردم و امنیت اقتصادی و روانی آنها متصور است، دنبال می‌‌کند. از سویی با توجه به شدت فزاینده تقاضا برای استفاده از وام‌های قرض‌الحسنه و حمایتی در شرایط تورمی و جنگ اقتصادی و شناختی و در عین حال کاهش حجم سپرده‌های قرض‌الحسنه، تراز برخی بانک‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با تمهیدات دولت وبانک مرکزی برای اصلاح ناترازی بانک‌ها، امید به تسهیل جریان پرداخت وام‌های خرد و بالا بردن ضریب رضایتمندی مردم، روز به روز بیشتر است.

بانک صادرات ایران در این عرصه با تکیه بر ۷۲ سال تجربه و هم‌گامی با مردم شریف ایران با شعار «در خدمت مردم» در ارائه انواع خدمات بانکی، به گواهی آمار و ارقام و تلاش و زحمات مدیران و کارکنان این بانک، سهم قابل توجهی در حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های مختلف مسئولیت‌های اجتماعی در بین ۲۷ بانک کشور داشته و دارد.

منبع: فارس

اقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 361462
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا