موجودی حساب باشگاه پرسپولیس در وضعیت قرمز

درحالی که اخیرا آژیر خطر خالی بودن حساب بانکی باشگاه پرسپولیس بلند شده است، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای اعلام کرد که همه قراردادهای بازیکنان و همچنین واریزی‌های هوادار حامی این باشگاه باید شفاف شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پس از آنکه پای پرسپولیس به بورس باز شد، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام این باشگاه به حساب این باشگاه واریز و قرار شد این مبلغ با نظارت و مجوز “کمیته مصارف”، سرمایه‌گذاری شود؛ در این راستا و بر اساس اخرین اطلاعات از ۳۵۰ میلیارد تومان اولیه، ۸۰ میلیارد تومان با مجوز کمیته مصارف، در همان ابتدا صرف پرداخت برخی بدهی‌های باشگاه پرسپولیس و برخی هزینه‌های جاری این باشگاه شد و در ادامه ۲۷۰ میلیارد تومان در یکی بانک‌های کشور سپرده‌گذاری شد و باشگاه به پشتوانه این سپرده مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان  وام گرفت.

از طرف دیگر از بعد از سپرده‌گذاری تا به امروز باشگاه پرسپولیس معادل دو میلیون و ۴۵۰ هزار یورو (بخشی از این ارز به دلار بوده است) از بانک مذکور وام ارزی گرفته تا به بازیکنان و مربیان خارجی خود پرداختی داشته است.

باشگاه پرسپولیس از محل سپرده ۲۷۰ میلیارد تومانی خود در روزهای اخیر ۴۰ میلیارد تومان برداشت کرده است. با این پول مطابات بازیکنان و مربیان خود مربوط به فصل گذشته را تسویه کرده است. حالا فقط ۲۳۰ میلیارد تومان در حساب باشگاه موجود است.

از طرف دیگر باشگاه پرسپولیس از وام ۱۴۳ میلیاردی خود، ۱۰۵ میلیارد تومان به بانک بدهکار است. گفته می‌شود نتوانسته تعداد زیادی از اقساط خود را پرداخت کند و بابت وام‌های ارزی، درحال حاضر دو میلیون و ۴۵۰ هزار یورو به بانک بدهکار است. حالا بانک قرار است از محل سپرده باشگاه، اقساط معوق مربوط به وام ارزی و ریالی را تسویه کند. که اگر این موضوع اتفاق بیفتد با یک حساب و کتاب ساده مشخص می‌شود که پرسپولیس از مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان پولی که از فروش سهام به هوادارانش کسب کرده بود، امروز موجودی قابل دسترسی در اختیار ندارد.

اولتیماتوم رییس سازمان خصوصی سازی به باشگاه پرسپولیس

در این راستا، حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی سازی در نامه‌ای به رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس با موضوع ارسال قراردادهای بازیکنان و کادر فنی و واریزی‌های هوادار حامی، اعلام کرد: یک نسخه از همه قراردادهای بازیکنان و کادر فنی تیم را تا روز یکشنبه (۲۵ تیر ۱۴۰۲) به این سازمان ارسال کنید.

در ادامه این نامه امده است: شنیده شده است که فردی به نام «محمد یوسفی» به عنوان یک هوادار حامی، مبالغی را به برخی از بازیکنان و کادر پرداخت کرده که لازم است لیست کاملی از این واریزی‌ها تهیه و ارسال کنید. هیچ‌گونه تراکنش و تبادل ریالی و ارزی نباید بدون ثبت حسابداری در واحد مالی انجام شود، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود، همه درآمدها و هزینه‌ها باید قابل رهگیری در حساب باشگاه باشد./ایسنا

ورزشی
شناسه : 362063
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا