دادستان کل کشور تکذیب کرد؛

آمار وزیر بهداشت اشتباه است!

دادستان کل کشور گفت: وزیر بهداشت از ارسال ۱۱۹ پرونده مربوط به سقط جنین به قوه قضاییه و عدم انجام اقدامات مقتضی در خصوص آنها گفته بود؛ اما وزارت بهداشت در پاسخ به پیگیری ما اعلام کرد؛ تنها ۴۵ مورد پرونده به قوه قضاییه ارسال شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور نسبت به اظهارات چندی پیش وزیر بهداشت و درمان در جلسه ستاد ملی جمعیت واکنش نشان داد.

منتظری گفت: وزیر بهداشت در جلسه‌ای پیرامون ارسال ۱۱۹ مورد پرونده مربوط به سقط جنین به قوه قضاییه و عدم انجام اقدامات مقتضی در خصوص آنها از سوی مراجع قضایی سخن گفته بود.

دادستان کل کشور ادامه داد: پس از پیگیری‌های انجام شده در این خصوص از سوی دادستانی کل کشور، وزارت بهداشت در تاریخ ششم تیرماه اعلام کرد که تنها ۴۵ مورد پرونده مربوط به سقط جنین در سراسر کشور به قوه قضاییه ارسال شده است.

سقط جنین غیر قانونی توسط شاغلین حرف پزشکی

سلیمان حیدری؛ مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت: سقط‌های غیرقانونی معمولاً مخفیانه انجام می‌شود. احصای آمار دقیق این سقط‌ها دشوار است. به طور کلی بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمتر از ۳۰ درصد سقط‌های غیرقانونی توسط شاغلین حرف پزشکی انجام می‌شود. عمده سقط ها با دارو یا خارج از مراکز درمانی انجام می‌شود. درباره سقط خارج از مراکز درمانی، برای وزارت بهداشت امکان ورود وجود ندارد. در زمینه سقط جنین در مراکز درمانی،‌ نظارت‌ بر مراکز برای جلوگیری از سقط جنین انجام می‌شود.

حیدری درباره نحوه برخورد با سقط جنین غیرقانونی تصریح کرد:‌ در قرارگاه نظارت بر سلامت وزارت بهداشت به این تخلفات رسیدگی می‌شود. تعدادی پرونده مربوط به سقط جنین احصا شده که این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارسال شده است. در صورتی که پزشک یا درمانگری، سقط جنین غیرقانونی انجام دهد، پروانه‌اش باطل می‌شود.

منبع: تسنیم

عمومی
شناسه : 362322
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا