خط و نشان وزارت علوم برای دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: رؤسای دانشگاه‌ها درخصوص بازسازی فضای دانشگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار داشت: ظرفیت‌هایی در قانون بودجه وجود دارد که دانشگاه‌های ما خوب به آن نپرداخته‌اند.

وی به بحث فاینانس اشاره کرد و گفت: ظرفیت ۳۰ میلیارد یورویی وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت قانونی بهره‌مند شویم. در ذیل این قانون آمده است: تجهیزات فنی و حرفه‌ای و آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اگر خریداری انجام دهند دولت متعهد به بازپرداخت آن است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از رؤسای دانشگاه‌ها درخواست کرد، درآمد‌های اختصاصی دانشگاه را مدیریت کنند؛ امسال احتمال آنکه مازاد اختصاصی را نتوانیم وصول کنیم وجود دارد.

وی تصریح کرد: اعتباری درخصوص تعمیر و تجهیز به دانشگاه‌های کشور پرداخت شده که یک اتفاق بی‌نظیری بوده و ۱۰۰ درصد اعتبار تعمیر و تجهیز سه ماهه اول به دانشگاه‌ها پرداخت شده است.

تعمیرات اساسی دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید

خطیبی افزود: توقع داریم که اولویت اول تعمیرات اساسی دانشگاه‌ها باشد. در آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهی با خوابگاه و سلف سرویس خراب بازگشایی نشود. همچنین باید بخشی از آن نیز برای خرید تجهیزات دانشگاهی در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: رؤسای دانشگاه‌ها درخصوص بازسازی فضای دانشگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

خطیبی اظهار داشت: در خصوص مسکن اساتید و کارکنان اتفاقات مبارکی رخ داده است. برای نخستین بار است این شرایط به لحاظ قانونی پیش آمده که از اراضی دانشگاه‌ها برای ساخت مسکن اساتید و کارکنان بهره گیریم. در این راستا با وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه‌ای امضا شده. امیدواریم عملیات اجرایی ساخت مسکن اساتید و کارکنان را هرچه زودتر اعلام رسانه‌ای کنیم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: دانشگاه‌ها ظرفیت علمی خوبی در حوزه طراحی و معماری دارند. در این راستا تقاضا کرده‌ایم با ظرفیت علمی دانشگاه‌ها هم در طراحی و هم ساخت طرح جهش مسکن صورت گیرد. بدین منظور از ظرفیت هنر معماری نوین و طراحی ایرانی اسلامی نیز بهره گیرند.

وی بیان کرد برای آغاز سال تحصیلی جدید نیاز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد. سپس افزود: باید برای تقویت نیرو‌های ارزشی و انقلابی در دانشگاه‌ها تلاش کنیم. بسیج دانشجویی و استادی دو بازوی توانمند انقلابی ما در دانشگاه‌ها هستند. باید در حوزه نرم‌افزاری یک هم‌افزایی بین مجموعه‌های ارزشی دانشگاه‌ها نیز صورت گیرد.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 362334
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا