دلیل کاهش قیمت ها در بازار خودرو چیست؟

پرطرفدارهای ایران خودرو امروز هم شکل کاهشی داشتند، این روند در حالی ثبت شده که دلار در بازار شکل افزایشی به خود گرفته بود، اما خبر سفر وزیر خارجه عمان به ایران موجب شد تا شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، براساس ارزیابی بازار با افزایش نرخ دلار این تصور در بازار به وجود آمده بود که قیمت خودرو هم شکل افزایشی به خود خواهد گرفت. اما برخلاف تصورات حفظ کانال ۴۸ هزار تومان موجب شد تا روند کاهش قیمت امروز هم ادامه داشت.

رصد بازار نشان می‌دهد امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با رشد ۴ تا ۳۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند و حرکت خلاف جهت دلار داشتند.  امروز «هایما S5 پلاس» بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و با افت ۳۰ میلیونی راهی بازار شد. «سمند سورن پلاس» هم در بازار کاهشی ۱۵ میلیونی داشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۳۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت ۵ میلیونی را تجربه کرد. «هایما S5 پلاس» هم در بازار امروز با کاهش ۳۰ میلیونی در بازار یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خورد و افت ۴ میلیونی داشت. «دناپلاس» هم امروز با افت ۱۰میلیونی در بازار ۶۱۰ میلیون تومان قیمت خورد و به مرز ۵۰۰ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز ۸۱۵ میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی ۱۱ میلیونی را ثبت کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو قیمت «۲۰۷ پاناراما اتومات» ۸۱۷ میلیون قیمت‌گذاری و افتی ۴ میلیونی داشت.

منبع: اکوایران

خودرو
شناسه : 362343
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا