مقاله خاتمی نشان می‌دهد که همه صداها داخل ایران بهم نزدیک است

جهان صنعت نیوز| عضو هیات موسس حزب اعتدال و توسعه در گفت وگو با جهان صنعت نیوز با بیان اینکه یک نظام غیرعادلانه در مقررات دریانوردی جهانی حاکم است،اظهارداشت: وقتی انگلیسی‌ها نفتکش ایران را توقیف کردند، هیچ کشوری واکنش نشان نداد؛ اما وقتی ما نفتکش انگلیس را توقیف کردیم، کشورهای اروپایی مثل آلمان و فرانسه از ما می‌خواهند که نفتکش انگلیس آزاد شود.

وی افزود: این چه منطقی است که وقتی کشتی ایرانی توقیف می‌شود، هیچ کشوری از انگلیس نمی‌خواهد که کشتی ایرانی را رها کند، حال آن‌که کشتی انگلیسی به دلایل فنی یا خطای دریانوردی توقیف می‌شود، همه می‌خواهند که این کشتی آزاد شود.

مشاور عالی پیشین رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه این موضوع در مراودات جهانی تعجب‌آور است،تصریح کرد: این یک نظام غیرعادلانه است و نشان می‌دهد که مقررات دریانوردی و قوانین جهانی تحت تاثیر قدرت‌های سیاسی قرار دارد.

آمریکا وارد جنگ با ایران نمی‌شود

ترکان در پاسخ به این سئوال که آیا اظهارات شب گذشته پمپئو وزیرخارجه آمریکا نوعی خالی کردن پشت انگلیس از مواضعش علیه ایران  نیست،گفت: ایالات متحده آمریکا به دلیل این‌که انتخابات در پیش دارد و مردم آمریکا هم علاقه‌مند به جنگ نیستند؛ بنابراین دولت ترامپ تلاش می‌کند در دور اول ریاست جمهوری وارد جنگ تازه‌ای نشوند.

وی افزود: مقامات دولت آمریکا معتقدند این موضوع بر روی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر می‌گذارد. بنابراین آنها ترجیح می‌دهند کشور دیگری مثل بریتانیا در این تعارضات جلو بیفتد تا آن‌ها بتوانند خودشان را برای انتخابات حفظ کنند.

عضو هیات موسس حزب اعتدال و توسعه درباره مقاله اخیر سیدمحمد خاتمی رییس‌جمهور پیشین ایران در روزنامه گاردین ،عنوان کرد: به نظرم این نوع صداها بسیار موثر  و  نشان‌دهنده آن است که همه جناح‌های داخل حکومت نظراتشان در حوزه سیاست خارجی نزدیک بهم است.

پیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 36260
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا