تکرار ادعای آمریکا درباره توقیف نفتکش‌ها در خلیج فارس

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به موضوع توقیف نفتکش‌ها در خلیج فارس از ایران خواست تا به آنچه که رفتارهای بی‌ثبات‌کننده خوانده شد، پایان دهد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جان کربی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با صدای آمریکا در پاسخ به این سوال که با توجه به توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط آمریکا در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) و وعده ایران برای تلافی کردن “آیا آمریکا آماده درگیری نظامی با ایران در خلیج فارس است؟” گفت: کسی نمی‌خواهد شاهد درگیری مسلحانه در منطقه خلیج (فارس) باشد.

وی در ادامه با طرح ادعای حمله ایران به کشتی‌ها در خلیج فارس مدعی شد: تقریبا از حملات ایران به کشتی‌ها کاسته نشده است. برخی از آن‌ها موفق بوده‌اند و برخی به دلیل دخالت ما ناکام مانده‌اند.

نیروهای جدیدی به خلیج فارس اعزام کرده ایم

کربی ادامه داد: شما شاهد بودید که پنتاگون اخیرا اعلام کرد که نیروهای جدیدی را به منطقه حلیج (فارس) ارسال کرده تا توان بیشتری برای بازداری در برابر این نوع حملات داشته باشیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه از ایران خواست تا به آنچه که “رفتارهای بی‌ثبات‌کننده” تهران خوانده شد، پایان دهد.

کربی در انتها گفت: ما در عین حال اطمینان حاصل خواهیم کرد که توانمندی‌های لازم را دراختیار داشته باشیم و شرکا و متحدان‌مان اطمینان داشته باشند که ایالات متحده توانایی لازم برای دفاع از خودمان و منافع‌مان را دارد.

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 362945
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا