ریزش ۳۳ هزار واحدی بازار سهام در پایان معاملات امروز

معاملات روز جاری بازار سهام با فشار عرضه آغاز شد و شاخص کل در پایان معاملات امروز ریزشی ۳۳ هزار واحدی را تجربه کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بازار سهام اولین روز کاری هفته را بدون توجه به گزارش های سه ماهه مطلوب اکثر شرکت ها، همچنان ریزشی آغاز کرد. البته گزارش شرکت های پالایشی بسیار ضعیف تر از انتظارات بود و اکثرا سهام این گروه در صف فروش بودند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۳۳ هزار و ۲۰۰  واحدی به ۱ میلیون و ۹۸۳ هزار واحد رسید.  همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی ۱۲ هزار واحدی به ارتفاع ۶۹۹ هزار واحدی رسید.

گفتنی است سه نماد «شستا»، «فارس» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «صبا» و «آریا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «شهر» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نیان»، «کتوسعه» و «دی» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد  ۴۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۸۴۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند. 

در بازار امروز ۷۷ نماد در محدوده مثبت و ۲۷۵ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۹۶ نماد در محدوده مثبت و ۱۷۸ نماد در محدوده منفی معامله شدند./تسنیم

بورس
شناسه : 363300
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا