آمریکا احتمالا به مذاکرات برجام بازمی گردد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان احتمال بازگشت واشنگتن به مذاکرات با ایران در مورد توافق هسته‌ای را مطرح کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با فرید زکریا در برنامه جی‌پی‌اس شبکه سی‌ان‌ان احتمال بازگشت واشنگتن به مذاکرات با ایران در مورد توافق هسته‌ای را مطرح کرد.

با این حال، وی تاکید کرد که برای از سرگیری چنین مذاکراتی، تهران نیاز به انجام اقداماتی دارد. وی تصریح کرد که تمرکز فعلی بر ترغیب ایران به کاهش تنش‌های موجود در ابعاد مختلف روابطش است. اگر ایران در این راستا گام بردارد، ممکن است فضایی ایجاد ‌شود که در آن گفت‌وگو درباره موضوعات هسته‌ای دوباره آغاز شود. با این وجود، در حال حاضر، شرایط اجازه از سرگیری فوری مذاکرات هسته‌ای را نمی‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد که دیپلماسی بهترین راه حل برای رفع مشکلات با ایران است اما بدین معنی نیست که سایر گزینه‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به مذاکرات وین، مدعی شد: «ما به صورت فشرده کار کردیم تا ببینیم می‌توانیم به توافق هسته‌ای بازگردیم اما ایران تصمیم نهایی را نگرفت.»

بلینکن اضافه کرد که هر توافق که با ایران امضا می‌کنیم باید اهداف امنیتی و منافع ما را برآورده کند. وی همچنین در مورد رویکرد اسرائیل در قبال مذاکرات هسته‌ای، گفت که اسرائیل مطابق با منافع خود عمل می‌کند و تصمیم‌های خود را در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران می‌گیرد.

منبع: اکوایران

سیاسی
شناسه : 363583
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا