افزایش مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون تلفیق رد شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت:کمیسیون تلفیق با پیشنهادات دولت در زمینه افزایش مالیات بر ارزش افزوده به جهت آثار تورمی که بر مردم تحمیل می‌شود، مخالفت کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده، نرخ مالیات بر ارزش افزوده طی سالهای اجرای برنامه هفتم با رشد یک‌درصدی در هر سال تا ۱۳درصد افزایش یابد.

دولت در ماده ۴۹ این لایحه، پیشنهاد داده بود که نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد در سال  دوم اجرای برنامه، به ۱۰ درصد افزایش یابد، همچنین هر سال یک واحد درصد تا سقف ۱۳ درصد به مالیات سهم دولت اضافه شود.

البته طبق اعلام محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق این موضوع در جلسه عصر دیروز این کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفته است؛ زنگنه تأکید کرد: کمیسیون با پیشنهادات دولت در زمینه  افزایش مالیات بر ارزش افزوده به جهت آثار تورمی که بر مردم تحمیل می‌شود، مخالفت کرد.

وی همچنین در تشریح مصوبات عصر دیروز کمیسیون تلفیق با اشاره به بررسی فصل مربوط به مالیات‌ها در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: همچنین پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق نسبت مالیات به اعتبارات هزینه‌ای حدود ۸۰ درصد در نظر گرفته شد همچنین کمیسیون مصوب کرد که نرخ مالیات بر تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم ۱۰ درصد باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: همچنین کمیسیون در زمینه شفافیت در معافیت‌های مالیاتی مصوب کرد که بخشودگی و ترجیح مالیاتی طی برنامه هفتم ممنوع شود.

زنگنه ادامه داد: همچنین کمیسیون دولت را مکلف کرد تا تمامی تخفیفات مالیاتی که اعمال می‌کند را همراه با لایحه بودجه سنواتی به مجلس ارائه دهد.

همچنین کمیسیون، دولت را مکلف کرد تا لایحه مالیات بر درآمد را در سال اول برنامه به مجلس تقدیم کند.

تسنیم

اقتصاد کلان
شناسه : 363680
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا