حداقل سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تغییر کرد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و داشتن حداکثر سن ۲۲ سال تمام خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمود امانی طهرانی با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد. آیین‌نامه «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» در ۵ ماده و ۸ تبصره به تصویب این شورا رسید. شامل شرایط و شایستگی‌های عمومی و اختصاصی داوطلبان است.

این مصوبه برای داوطلبان ورود به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اعمال می‌شود. داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام (در سال۱۴۰۳)، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه، نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر و… از جمله مهم ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سهم تاثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل ۷۰۰۰ در زیرگروه‌های آزمایشی مربوط در آزمون سراسری است. کسب امتیاز تعیین شده در مصاحبه، تعیین وضعیت اشتغال و تحصیل، داشتن شرایط و شایستگی‌های حرفه معلمی و… از جمله شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش است.

اعلام ۲۲ سال به عنوان حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در شرایطی است که پیش از این و در سال ۹۹، شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش مصوب کرده بود. حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال باشد. این موضوع به داوطلبان اطلاع‌رسانی شده بود. اما هم‌اکنون با تغییر دولت و وزرا، مصوبات قبلی بایگانی شده و مجدد سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۲۲ سال کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 363972
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *