بایدن سال آخر ریاست جمهوری را می بیند؟

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که انتظار دارد تحقیقات جمهوری‌خواهان مجلس در مورد فعالیت‌های تجاری خارجی خانواده جو بایدن به مرحله استیضاح برسد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که انتظار دارد تحقیقات جمهوری‌خواهان مجلس در مورد فعالیت‌های تجاری خارجی خانواده جو بایدن به مرحله استیضاح برسد. به نوشته گاردین، مک کارتی دوشنبه شب در جریان گفتگوی خود در فاکس نیوز گفت: «زمانی که بایدن برای کاندیداتوری نامزد شد، به مردم گفت که هرگز در مورد تجارت صحبت نکرده است. گفت که خانواده‌اش هرگز یک دلار از چین دریافت نکرده‌اند – ادعایی که ما ثابت می‌کنیم درست نیست.»

او گفت: «ما فقط اطلاعات موجود را دنبال کرده‌ایم. اما، این روند در حال رسیدن به مرحله تحقیقات استیضاح است. حداکثر اختیارات را برای دریافت بقیه داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز در اختیار کنگره قرار می‌دهد.»

مک کارتی به دو افشاگر اداره مالیات آمریکا (سازمان خدمات درآمد داخلی) اشاره کرد که مدعی بودند دادستان‌ها در تحقیقات در مورد نقض قوانین مالیاتی توسط هانتر بایدن کارشکنی کرده‌اند. او همچنین به یافته‌های تحقیقات مجلس نمایندگان اشاره کرد. مبنی بر اینکه میلیون‌ها دلار وجوه خارجی از طریق شرکت‌های کاغذی به اعضای خانواده و نزدیکان بایدن رسیده است.

کاهش تورم یا ایجاد شغل در اولویت

یان سامز، سخنگوی نظارت و تحقیقات کاخ سفید، در واکنش به اظهارات مک کارتی در توییتی نوشت: «به جای تمرکز بر مسائل واقعی که آمریکایی‌ها می‌خواهند به آن بپردازیم، مانند تداوم کاهش تورم یا ایجاد شغل، این چیزی است که مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه می‌خواهد در اولویت قرار دهد. اشتیاق آنها برای تعقیب رئیس جمهور بدون توجه به حقیقت ظاهراً بی پایان است.»

ادعای قریب‌الوقوع بودن تحقیقات استیضاح پس از آن مطرح شد که سناتور چاک گراسلی و رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، جیمز کومر، یک فرم پلیس فدرال را منتشر کردند. حاوی اتهامات تایید نشده فساد مربوط به کار هانتر بایدن در بوریسما، یک شرکت انرژی در اوکراین است.

روز دوشنبه، نیویورک پست گزارش داد که انتظار می‌رود دوست صمیمی سابق هانتر بایدن، دوون آرچر، این هفته به کنگره شهادت دهد. هانتر در طول جلسات با شرکای تجاری خارجی، با پدرش که در آن زمان معاون رئیس‌جمهور بود، به طور تلفنی صحبت می‌کرده است.

آرچر در حال حاضر به دلیل نقش خود در یک طرح کلاهبرداری ۶۰ میلیون دلاری اوراق قرضه، با مجازات زندان مواجه است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، طی یک جلسه توجیهی روز دوشنبه انکار کرد که بایدن با پسرش همکاری تجاری داشته است.

منبع: اکو ایران

سیاسی
شناسه : 364043
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا