داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ بخوانند: مهلت تایید سوابق تحصیلی تمدید شد

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای از تمدید فرصت داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ برای تأیید سوابق تحصیلی و هویتی خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، وزارت آموزش و پرورش امروز اعلام کرد: داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه پنجره خدمات یکپارچه وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir و انتخاب گزینه «ساهت» نسبت به تأیید یا اعلام مغایرت سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.

با توجه به اینکه سامانه خدمات یکپارچه وزارت آموزش و پرورش به دلیل حجم بالای مراجعه داوطلبان با کُندی مواجه شده و به سختی باز می‌شود، داوطلبان درباره امکان تمدید این فرصت سوالاتی دارند.

امکان تایید سوابق تحصیلی تا روز جمعه 

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در این باره  گفت: داوطلبان کنکور نگران نباشند سامانه فعلاً برای تایید هویت داوطلبان باز است. اگر امروز هم نتوانستند اطلاعات هویتی خود را تایید کنند این امکان در روزهای آینده نیز فراهم است.

وی ادامه داد: داوطلبان برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی و هویتی خود تا پایان روز جمعه ششم مردادماه فرصت دارند.

زارعی اضافه کرد: در این رابطه اطلاعیه‌ای هم از سوی وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.

تاثیر سوابق‌تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۲

تاثیر معدل یا تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ نظام جدید برای کلیه داوطلبان گروه ریاضی، تجربی و انسانی به میزان ۴۰ درصد قطعی است. منظور از سوابق‌تحصیلی، معدل کتبی داوطلب است که با توجه به نمرات امتحانات نهایی محاسبه می‌گردد.

این تاثیر چهل درصدی هم در کنکور دی و هم در کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ اعمال می‌گردد.

با توجه به اینکه سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۴۰ درصد است، سهم آزمون تستی ۶۰ درصد خواهد بود. لازم به ذکر است که در آزمون تستی ۱۴۰۲ فقط از دروس تخصصی سوال طرح می‌گردد.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 364411
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا