راه اندازی گشت های دادستانی در فضای سایبری

دادستان مرکز استان اردبیل با اشاره به ضرورت کنترل فضای مجازی به معنای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فضای مجازی و فناوری‌های نوین ارتباطی و کاهش و مقابله با آسیب‌های آن به ویژه در ارتباط با جرائم نوظهور، از راه‌اندازی گشت‌های دادستانی در فضای سایبری در اردبیل خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جلال آفاقی با تشریح اهمیت وسایل ارتباط جمعی و فناوری‌های نوین ارتباطی، ضرورت کنترل آسیب‌ها و تهدیدها در کنار استفاده حداکثری از فرصت‌ها را یاد آورد شده است. شرایط، ماهیت و پیچیدگی فضای مجازی ایجاب می‌کند نظارت و مدیریت کارآمدی دراین عرصه سرنوشت ساز وجود داشته باشد.

وی با تشریح جرائم نوظهور مرتبط با فناوری‌های نوین از ضعف در کنترل فناوری و تولید محتوا در کشور انتقاد کرده است.  اظهارکرد: امنیت مردم باید خط قرمز تمام دست اندرکاران باشد. فضای مجازی دراین خصوص از اولویت‌ها است.

دادستان اردبیل در ادامه با اشاره به مفادی از سند تحول قضایی و ضرورت استفاده از نخبگان و صاحب نظران و متخصصین و هسته‌های مردمی در تصمیم‌سازی ها، از راه‌اندازی کارگروه تخصصی آسیب شناسی و ارتقای کارکرد رسانه‌های اردبیل بر پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در معاونت فضای مجازی دادستانی اردبیل خبر داده است. صیانت از حقوق عامه از رسالت‌های محوری دادستان است. این مهم درعرصه فضای مجازی نیز به جدیت در استان دنبال خواهد شد.

گشت‌های سایبری امکان نظارت مستقیم بر محتوای فضای مجازی

آفاقی با اشاره به ورود دادستانی به چند خبری که  اخیر در فضای مجازی منتشر شده است. مبنی بر فروش یکی از ساختمان‌های دولتی به قیمت خلاف واقع و همچنین قطع و فروش غیرقانونی درختان یکی از اردوگاهها، صحت و سقم موضوعات در حوزه دادستانی تحت بررسی است. مردم شریف دغدغه مند مطمئن باشند درصورت احراز تخلف یا جرم با قاطعیت برخورد خواهد شد.

دراین خصوص گشت‌های سایبری برای امکان نظارت مستفیم بر محتوای فضای مجازی و صیانت از حقوق عامه در این عرصه در دادستانی راه‌اندازی شد. با وجود برنامه ارتقای ارتباطات برون سازمانی دادستانی اردبیل از طریق وسایل ارتباط جمعی و بهره گیری از ظرفیت فناوری‌ها درجهت تسریع و تسهیل در ارتباطات با مخاطبان، از اصحاب رسانه انتظار می‌رود. در انتشار عمومی اخبار دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.  درمواقعی که براساس دغدغه و رسالت خبرنگاری خواستار پیگیری سوژه‌ای هستند. بدوا جهت بررسی صحت و سقم و جلوگیری از ناامیدی و نارضایتی و اخلال در امنیت روانی مردم و تشویش اذهان از بابت اخبار کذب و بی‌اساس و تضییع حقوق افراد، هرگونه اطلاعات اولیه خود را دراختیار دادستانی قرار دهند.

منبع: ایلنا

دانش و فناوری
شناسه : 364444
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا