هشدار؛ نابودی درختان اصفهان نزدیک‌تر از همیشه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۶ هزار هکتار باغ و درختان‌اصفهان تحت تنش آبی و دما قرار دارند و دچار خزان زودرس شدند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه فضای سبز شهر اصفهان و باغات اطراف آن تابستان امسال دچار خزان زودرس شدند، اظهار داشت: درختان کهن در نوار زاینده‌رود و اطراف مادی‌ها (نَهر) به دلیل نبود جریان آب در حال خشک شدن هستند.

وی افزود: آبرسانی به درختان با تانکر جواب نمی‌دهد زیرا بسیاری از چاه‌های آب کیفیت خود را از دست دادند و برای درختان مناسب نیست و آنها تحت تنش قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حدود ۱۶ هزار هکتار باغ و درختان شهر اصفهان تحت تنش هستند که لازم است شرکت آب و فاضلاب برای تأمین آب مورد نیاز درختان اقدام کند.

وزارت نیرو برای رفع کمبود آب شرب اصفهان اقدام کند

شیشه فروش تصریح کرد: ضرورت دارد وزارت نیرو برای احیای زاینده‌رود برنامه مشخصی اعلام و بصورت ویژه برای رفع کمبود آب شرب اصفهان اقدام کند.

وی با بیان اینکه هم اینک بین ۲ تا ۲.۵ مترمکعب کمبود آب شرب در سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ داریم، افزود: وزارت نیرو بایستی لازم است بصورت خاص مسئله کمبود آب شرب اصفهان را دنبال کرده و با تأمین اعتبارات به تکمیل سامانه‌ها و طرح‌ها و حفظ فضای سبز و اشجار کمک کند.‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: نگران تالاب بین المللی گاوخونی هستیم زیرا هم‌اینک ۹۹ درصد آن خشک است و به کانون گردوغبار تبدیل شده، پیش‌تر در مورد فعال شدن آن می‌ترسیدیم در حالی که اکنون شده و ضروری است که در سطح ملی احیا و تأمین حقابه گاوخونی بصورت ویژه پیگیری شود.‌

سازمان محیط زیست به تالاب گاوخونی توجه کند

شیشه فروش گفت: از سازمان محیط زیست انتظار داریم مانند دیگر تالاب‌های کشور به تالاب گاوخونی نیز توجه کند؛ ریزگردهای گاوخونی نه تنها شهرستان ورزنه که ۱۵ شهرستان استان اصفهان و چندین استان کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست برنامه زمان بندی برای احیای تالاب تهیه کرده و حقابه تالاب را با وزارت نیرو تأمین کنند.

مهر 

محیط زیست
شناسه : 364660
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا