فروش خودرو به سبک ایرانی؛

۲ ماه از مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو گذشت ولی قیمت این خودروها مشخص نشد

حدود دو ماه از برگزاری مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو می‌گذرد. با این وجود همچنان قیمت برخی از محصولات سایپا نامشخص است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اردیبهشت امسال دومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو آغاز شد. در این مرحله متقاضیان تا ۱۰ خرداد نسبت به انتخاب ۵ اولویت فرصت داشتند.

با این وجود این مرحله نیز همانند مرحله نخست دارایی ابهامات و مشکلات زیادی همچون کندی سایت، مشکل حساب وکالتی و عدم تخصیص خودرو به برخی از متقاضیان بود. با این وجود یکی از مشکلات عجیب مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو، مشخص نبودن قیمت برخی از خودروهای عرضه شده بود.

مشکلی که همچنان بعد از گذشته حدود ۲ ماه از پایان این مرحله برای برخی از خودروهای سایپا برقرار است.

علامت سوال‌های سایپا در مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو

عدم مشخص نبودن قیمت خودرو،‌ یکی دیگر از شاهکارهای مدیریتی فروش خودرو در ایران است. خریداران خودرو باید برای خرید خودرو چندین ماه در نوبت باشند و برای خودرویی ثبت نام می‌کنند که قیمت آن مشخص نیست.

همین امر متقاضیان را دچار سردرگمی کرد به نحوی که در لیست خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده است. هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروساز اعلام نشده است و به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

قیمت خودرو ربطی به وزارت صمت ندارد

آنگونه که تسنیم به نقل از وزارت صمت گزارش کرده است: “هدف سامانه یکپارچه خودرو ایجاد یک لیست انتظار مرکزی شفاف است و نه فروش است. سپس  فروش براساس فراخوان خودروسازان بر مبنای این لیست انتظار محقق می شود. پس لازم است در هنگام فراخوان خودروساز قیمت‌ها روشن اعلام شود. در این مرحله تنها نوبت دهی برای تخصیص معین می شود و فروش توسط خود خودروسازان در مرحله آتی انجام می شود. همه این موارد به روشنی در اطلاعیه سامانه یکپارچه نوبت دهی بیان شده است.

در حال حاضر ۲ ماه از عدم اعلام قیمت خودروهای فروخته شده سایپا در سامانه یکپارچه خودرو می گذرد و هنوز خبری از تعیین تکلیف قیمت این خودروها نیست.

آنگونه که به نظر می‌رسد قیمت این خودروها همچنان در سازمان حمایت در حال بررسی است. هنوز مسئولین توافق نهایی را در اعلام قیمت های پیشنهادی و ارائه آن به شورای رقابت انجام نداده اند.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 364680
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا