یک نماینده مجلس پاسخ داد؛

تصویب لایحه وزارت بازرگانی قوانین بالادستی را نقض کرد؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به بیان توضیحاتی درباره روند تصویب لایحه وزارت بازرگانی و اینکه تصویب آن با ۵ قانون بالادستی در تضاد است، پرداخت.

به گزارش جهان صنعت نیوز،ذبیح الله اعظمی ساردوئی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با جهان‌صنعت نیوز درباره فرآیند تصویب لایحه وزارت بازرگانی گفت: از دیدگاه بسیاری از نمایندگان تصویب لایحه وزارت‌ بازرگانی نیازمند دو سوم آرا بود؛ زیرا مخالف برنامه ششم توسعه است. در صحن علنی مجلس هم تذکر داده شد اما رئیس مجلس قبول نکرد که تصویب این لایحه نیازمند دو سوم آرا است.

وی در ادامه با بیان اینکه معتقدم تصویب این لایحه نیازمند دو سوم است توضیح داد: تعدادی از نمایندگان مجلس حدود ۳۰ نفر با امضای نامه ای بر اساس بند ۱۹۵ آئین نامه داخلی مجلس، درخواست مسکوت نگه داشتن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را مطرح کرده اند و من هم جز امضا کنندگان این نامه بوده ام.

تشکیل وزارت بازرگانی به تولید ضربه می‌زند

نماینده مردم کرمان در مجلس در ادامه بیان کرد: تشکیل وزارت‌بازرگانی به تولید ضربه می زند و چون در سال پایانی مجلس به سر می بریم درخواست مسکوت ماندن این لایحه را داده ایم و امیدواریم رئیس مجلس این نامه را قبول کنند و لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را مسکوت کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: نتیجه مسکوت ماندن می تواند از چند ماه  تا یکسال باشد، این میزان بستگی به تشخیص هیات رئیسه مجلس هم دارد.

اعظمی ساردوئی با بیان اینکه دولت تصور می کند با تشکیل وزارت بازرگانی مشکلات تولید، توزیع و تنظیم بازار و نظارت بر بازار حل می شود افزود: ما معتقدیم که با تشکیل وزارت‌بازرگانی این اتفاق رخ نمی دهد. از سوی دیگر ما نگرانیم که بر اساس قانون تمرکز وقتی شرکت بازرگانی دولتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی، ستاد پشتیبانی امور دام وقتی به وزارت‌بازرگانی منتقل شوند دیگر چیزی از این وزارتخانه باقی نمی ماند.

از سوی دیگر تصمیم گیرنده هم وزارت جهاد کشاورزی نیست و تعارض منافع بین این دو وزارت خانه خیلی مشکل ایجاد می کند به همین دلیل کار باید خیلی ریز کارشناسی شود و دقیق به مجلس ارائه شود، تصویب این لایحه به شدت به بخش تولید کشاورزی ضربه وارد می کند و با ۵ قانون بالادستی هم تناقض دارد.

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 364743
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا