قیمت باور نکردنی کوییک و ساینا در ونزوئلا: ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان!

محصولات سایپا در ونزوئلا دلاری به فروش می‌رسند. اما بهای فروش این محصولات با قیمت اعلامی توسط مدیرعامل سایپا متفاوت است. ونزوئلا به شدت درگیر تورم و فساد است. تا جایی که محصولات سایپا در ونزوئلا فقط با QR کد به فروش می‌رسند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد فتح‌اللهی: گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که ۱۰۰۰ دستگاه از محصولات خود را به ونزوئلا ارسال کرد. این دومین محموله صادراتی سایپا به کشور ونزوئلا است.

این محموله شامل ۷۰۰ دستگاه کوئیک ST و ۳۰۰ دستگاه ساینا S بود. در کنار ۶ کانتینر قطعات یدکی به ونزوئلا صادر شد. گروه خودروسازی سایپا اواخر سال گذشته نیز هزار دستگاه خودرو به صورت CBU (خودرو کامل) به کشور ونزوئلا صادر کرد.

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در تیر ماه چنین گفت: «خودروی شاهین را در کارخانه ۱۱ هزار دلار به روسیه فروختم. در آن کشور ۱۹ هزار دلار عرضه می‌شود. کوئیک را هم در ونزوئلا ۱۵ هزار و ۲۰۰ دلار می‌فروشم. دولت ونزوئلا برای کوئیک چهار هزار دلار مالیات می‌گیرد.»

قیمت محصولات سایپا در ونزوئلا را وزارت حمل و نقل آن کشور اعلام کرد

اما این صحبت محمدعلی تیموری چقدر با دنیای واقعی فاصله دارد؟ برای پاسخ به این پرسش، بهتر است مارکت خودرو ونزوئلا را کمی بررسی کنیم.

در ابتدا باید عنوان کرد که هیچ نمایندگی فروش خودروهای ایرانی در ونزوئلا وجود ندارد. نه تنها نمایندگی فروش، بلکه تعمیرگاه مجازی هم برای خودروهای ایرانی در آن کشور وجود ندارد.

حقیقت این است که ونزوئلا کشوری مملو از فساد و تورم است. از آنجایی که دولت نیکلاس مادورو تمایل دارد کنترل همه چیز را در اختیار داشته باشد. محصولات سایپا در ونزوئلا هم زیر نظر او به فروش می‌رسند.

قیمت محصولات سایپا در ونزوئلا را نه نمایندگی این خودروساز، بلکه وزارت حمل و نقل آن کشور اعلام کرد. Ramón Celestino Velásquez Araguayán به عنوان وزیر حمل و نقل ونزوئلا، فعالیت بسیار زیادی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق!) دارد و به غیر از ری‌توئیت‌ کردن توئیت‌های مادورو، گاهاً درباره خودروهای ایرانی در ونزوئلا هم اطلاعاتی ارائه می‌کند.

قرعه کشی برای فروش این محصولات

Ramón Celestino Velázquez سال قبل رسماً اعلام کرد که خودروهای ایرانی سایپا و ایران خودرو فقط زیر نظر وزارت حمل و نقل به فروش خواهند رسید. نه از طریق نمایندگی‌های این خودروساز در ونزوئلا.

Velázquez در یکی از توئیت‌های خود بیان کرد. افرادی که تمایل به خرید محصولات سایپا در ونزوئلا را دارند. باید QR کد بالا را اسکن کنند. پس از اسکن این کد، مدارک فرد متقاضی توسط وزارت حمل و نقل بررسی می‌شود.  فرد برای دریافت خودرو خود، وارد پروسه قرعه‌کشی خواهد شد.

منبع: بیت ران

خودرو
شناسه : 364801
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا