شرطی که علی آبادی برای وزیر صمت شدن گذاشته بود

فریدون عباسی، نماینده مجلس عنوان کرد علی‌آبادی به شرط آنکه وزارت صمت تفکیک نشود وزیر شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اینده کازرون گفت: زیرساخت‌های دولت درحال‌حاضر برای تشکیل وزارت بازرگانی آماده نیست. از طرفی در شرایط فعلی نباید چنین برخوردی با وزیر صمت فعلی می‌شد. چون من از آقای علی‌آبادی، وزیر صمت پرسیدم و ایشان گفتند با وضعیتی که وزارت صمت داشت و قرار نیست تفکیک شود، بر مسند کار نشستم.

فریدون عباسی نماینده کازرون در مجلس در خصوص تفکیک وزارت صمت و تصویب تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: بنده جزو مخالفین تفکیک وزارت صمت بودم. در ابتدا که دولت موضوع را مطرح کرده بود، دو فوریت آن رای نیاورد. مجلس به یک فوریت آن رای داد. در کمیسیون مربوطه بحث و واکاوی شود. در نهایت تصمیم درست گرفته شود.

عباسی گفت: با این توضیحات، لایحه زودتر از موعد وارد صحن شد. متاسفانه وزیر صمت در جلسه نبود که صحبت کند. از طرفی برخی استدلال می‌کنند که این موضوع به ساختار برمی‌گردد. به کمیسیون صنایع مربوط نمی‌شود. نیاز بود که کمیسیون اجتماعی روی موضوع اظهارنظر می‌کرد. نکته جالب این بود که از طرف دولت، آقای دهقان که معاون حقوقی رئیس‌جمهوری هستند برای دفاع از لایحه وارد مجلس شد، چون ایشان هم تسلط به قوانین داشتند و سوابق ادغام و تفکیک‌ها را خوب می‌دانستند. هم چون جایگاه خوبی در بین نمایندگان دارند، از این‌رو توانستند موافقت مجلس را با لایحه بگیرند.

 

 

صنعت و معدن
شناسه : 364835
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا