یک نماینده مجلس پاسخ داد؛

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی مسکوت می‌ماند؟

با وجود اختلاف نظرهای مطرح شده درباره تصویب لایحه وزارت بازرگانی، یک نماینده مجلس در خصوص احتمال مسکوت ماندن آن توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد حسین فرهنگی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با جهان صنعت نیوز درباره روند تصویب لایحه وزارت بازرگانی در مجلس و حواشی به وجود آمده پیرامون آن گفت: تصویب لایحه وزارت بازرگانی نیازمند دو سوم آرا نمایندگان مجلس بود و این دو سوم رای را کسب نکرد. اما مرجع تشخیص اینکه این مصوبه به دو سوم آرا نیاز داشت یا خیر رئیس مجلس است.

فرهنگی افزود: رئیس مجلس تشخیص داد که تصویب این لایحه نیازمند دو سوم آرا نیست و لایحه وزارت‌بازرگانی را رای آورده حساب کردند.

بر اساس ماده ۲۸ قانون برنامه ششم دولت نباید گسترده شود ولی رئیس مجلس به دلیل وجود یک جمله در متن این ماده که قید کرده بود با صرفه جویی، رئیس مجلس تفسیر کرد که در این صورت تشکیل وزارت بازرگانی افزایش ساختار محسوب نمی شود.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: در نهایت بعد از کلیات تصویب این لایحه در جزئیات به سرانجام نرسید و به کمیسیون برگشت تا مجددا بررسی شود.

فرهنگی در ادامه درباره نامه ۳۰ نفر از نمایندگان برای مسکوت گذاشتن این لایحه گفت: جمع آوری امضا از سوی نمایندگان برای مسکوت نگه داشتن طرح قانونی است  و اگر رای بیاورد مسکوت می ماند و گرنه مسکوت نمی ماند، یک بار هم بیشتر نمی توان آن را مسکوت کرد.

فرهنگی که جز امضا کنندگان نامه مسکوت نگه داشتن وزارت بازرگانی است گفت: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با تصویب لایحه وزارت‌بازرگانی مخالف بودند. وزارت‌بازرگانی ناهماهنگی ها را بین ۳ وزارت خانه صمت، کشاورزی و بازرگانی بیشتر می کند.

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 365038
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا