پیش بینی هوا: شمال تا فردا بارانی است

هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی، پیش‌بینی کرد که آسمان این استان تا فردا سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری و با رگبار متناوب باران همراه باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، هواشناسی پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران در طی روز جاری نیمه ابری گاهی ابری و در غرب استان با رگبار باران و رعد و برق و در سایر مناطق نیز گاهی رگبار باران و با وزش باد همراه خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از روز سه‌شنبه با کاهش ناپایداری‌های جوی، آسمان مازندران نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود و این امر شرایط را برای رگبار پراکنده باران فراهم خواهد کرد.

هواشناسی با اشاره به تداوم کاهشی بودن میانگین دمای هوا طی امروز و فردا، پیش‌بینی کرد که هوای خنک تا پایان روز سه‌شنبه در جو منطقه استقرار داشته باشد اما از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری آسمان مازندران صاف و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز پنجشنبه به ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. میانگین دمای هوا در مناطق غرب استان نیز از ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه، به ۳۰ تا ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز پنجشنبه افزایش می‌یابد.

میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز از ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز پنجشنبه بین ۲۷ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری تا ابری، با کاهش نسبی دما و گاهی رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق و در روز سه‌شنبه را نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران از روز چهارشنبه تا روز جمعه صاف تا نیمه ابری و با افزایش تدریجی دما و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های پینوپتیک و بارانسجی مازندران نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی با ۴۶ میلی‌متر در تنکابن و پس از آن با ۴۰ میلی‌متر در سنگ پشته رامسر، ۳۸ میلی‌متر در سرلیماک و ۲۸ میلی متر در میانلات رامسر، خشکه داران تنکابن با ۳۲ و گالش محله رامسر نیز با ۳۱ میلیمتر و کمترین میزان بارندگی نیز با یک میلی‌متر در رییس کلا لاویج و وازر نور و انوار آمل و دشت ناز ساری و بابلسر با ۲ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۳۵.۵ و کلاردشت با ۲۴.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش نشان می‌دهد.

وضعت دریای خزر نیز در روز جاری مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است./ایرنا

عمومی
شناسه : 365255
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا