گام نهایی برای بهره برداری از دومین پایانه بزرگ فرودگاهی کشور در جزیره کیش

تلاش برای اتمام ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش که با 97 درصد پیشرفت فیزیکی، مراحل پیش بهره برداری و آزمایشی خود را پشت سر می گذارد؛ بارقه امید را در بین فعالان گردشگری و اقتصادی کیش ایجاد کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ارتقاء حمل و نقل هوایی یکی از مهمترین ابزارهای توسعه صنعت گردشگری محسوب می شود و در این میان جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به واسطه محدودیت جغرافیایی و محدودیت راه های مواصلاتی ورود گردشگر به جزیره کیش، ایجاد بستر سازی برای تحقق این مهم، بیش از پیش در جزیره کیش احساس می شود. 

از آنجایی که ۵۱ درصد کاربری های جزیره کیش به امر سیاحت اختصاص یافته و رونق اقتصادی این منطقه وابسته به حضور گردشگر است؛ سازمان منطقه آزاد کیش در دوره دولت سیزدهم تصمیم دارد ساخت ترمینال جدید فرودگاه کیش را که از سال ۱۳۹۱ آغاز و در تابستان ۱۴۰۰ به حدود ۷۴ درصد پیشرفیت فیزیکی رسید؛ به پایان برساند. 

در حال حاضر این ترمینال با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در شرف عملیاتی شدن است و این مهم رحیم سرهنگی را بر آن داشته است که با بازدید عصر یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ از پایانه جدید فرودگاه کیش، مراتب لازم جهت آخرین مراحل پذیرش مسافر را به دست اندرکاران این ترمینال گوشزد کند. 

وی در این بازدید با تاکید بر این که مجموعه فرودگاهی کیش قادر است در سطوح بین المللی و منطقه‌ای خدمات ارزنده‌ای به مسافران ارائه دهد؛ خواستار اتمام ساخت ترمینال جدید فرودگاه کیش شد. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه مدیرکل خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت با بازدید از بخش های مختلف این ترمینال دستور شناسایی و رفع کاستی‌های احتمالی در پذیرش مسافر را صادر و بر آمادگی تمام کارکنان این مجموعه جهت بهره برداری کامل تاکید کرد. 

بر اساس این گزارش تاسیسات مکانیکی، الکترونیکی و ساختمان پایانه مسافربری جدید فرودگاه تکمیل شده است و این پایانه پس از تکمیل آزمایش‌های ضروری و کسب استاندار‌های لازم به بهره برداری کامل خواهد رسید. 

گفتنی است مساحت کل زمین پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش ۲۵ هکتار و زیربنای ساختمان آن ۴۹ هزار مترمربع است که با بهره برداری کامل از آن ظرفیت پذیرش مسافر فرودگاه کیش از ۲ میلیون گردشگر به ۶ میلیون گردشگر افزایش می یابد.

سازمان منطقه آزاد کیش

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 365368
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا