این شرکت های صندوق بازنشستگی منحل می شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۱۸ شرکت از ۱۸۵ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری سودده هستند از انحلال شرکت‌های زیان‌ده خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نعمت‌الله ترکی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی کردستان در سنندج اظهار کرد: باید از شرکت‌داری خداحافظی و به سمت خرید سهام کارخانجات فعال برویم.

وی گفت: ۱۸۵ شرکت داریم که سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان سودآوری دارند. اولین اولویت این صندوق تامین حقوق مستمری‌بگیران و معیشت است.

ترکی تصریح کرد: ۲۷۰ هزار میلیارد تومان در سال به بازنشستگان پرداخت می شود که سرانه حدود ۱۰ میلیون تومان است.

ترکی گفت: با همفکری منابع مورد نیاز باید تامین شود تا افزایش حقوق امکان‌پذیر باشد. از سال ۹۲ تا ۹۹ هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاد که در آخر خدمت دولت قبل، قانون متناسب سازی مطرح شد. در حالیکه همان سال ۹۲ می توانست اجرا شود که فشاری هم بر دولت وارد نشود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: بر حسب زندگی جامعه امروز فرد، باید قانون متناسب سازی اجرا شود. وی ادامه داد: هر برنامه‌ای برای فرد شاغل در دستگاه ها در نظر گرفته می شود باید برای بازنشستگان هم اعمال شود.

ترکی هزینه درمان بهداشت و سلامت را اولویت دوم صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد. وی گفت: در قانون بودجه در زمینه بیماری‌های خاص، ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این منظور اختصاص یافته که فرد بیمار تا سقف ۵۰ میلیون تومان می تواند دریافت کنند.

برخورداری از حکم مناطق جنگی در حال اجرا شدن است

وی ادامه داد: برخورداری از حکم ۶ منطقه جنگی در حال اجرا شدن است که خبر خوبی برای بازنشستگان می تواند باشد..

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حوزه ورزش، اگر در مرکز استان‌ها زمین تامین شود، مجتمع فرهنگی، ورزشی و اجتماعی توسط صندوق احداث می‌شود.

ترکی اضافه کرد: ایجاد بیمه‌های حمایتی در برنامه هفتم نظام بیمه اجتماعی پیش بینی شده که تحت یک قالب قرار می‌گیرد و اقدام خوبی است.

وی افزود: برای پاداش آخر سال( پرداخت عیدی) در سال جاری برنامه داریم. کارت سفر تا ۱۵ روز آینده برای بازنشستگان صادر می‌شود تا از خدمات آن استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اشتغال فرزندان را بزرگترین دغدغه و نگرانی والدین دانست. در ادامه گفت: آماری از فرزندان بیکار بازنشستگان در حال جمع‌آوری است تا با مراکزی مانند ستاد اجرایی امام رایزنی برای ایجاد اشتغال انجام شود.

ترکی بر لزوم استفاده از مولدسازی و ظرفیت‌های اقتصادی قابل فعال‌سازی برای پشتیبانی از صندوق و ورود به حوزه درآمدزدایی تاکید کرد.

منبع: ایرنا

اقتصاد کلان
شناسه : 365481
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا